کارجویانمعرفی مشاغل

کدام شغل‌ ها کمترین استرس را دارند؟

اگر به دنبال شغل هایی که کمترین استرس را دارند، می‌گردید در ابتدا باید در نظر بگیرید که چه چیزی برای شما «استرس‌زا» است. با اینحال در  طی مشاهدات و تحقیقاتی که انجام شده است، در سراسر دنیا برخی از شغل‌ها با عنوان کم استرس‌ترین شغل‌ها در میان تعداد زیادی از افراد شناخته شده‌اند. در نظر داشته باشید که استرس شغلی طولانی مدت منجر به ایجاد افسردگی شغلی و در نهایت فرسودگی شغلی خواهد شد.

طبیعتا این شغل‌ها تا حدود زیادی در مقابل شغل‌های پراسترس و چالش‌برانگیز قرار می‌گیرند که در پایان این مقاله از وبسایت کاریابی آنلاین جاب آفر آن‌ها را نام خواهیم برد.

 

  1. تحلیلگر داده

تحلیلگران داده اغلب در بخش تکنولوژی شرکت‌ها فعالیت می‌کنند. وظیفه آن‌ها این است که اطلاعات را به کارفرمایانشان منتقل کنند. این افراد باید پیش زمینه‌ای در ریاضیات و دانش کامپیوتر داشته باشند. این شغل همچنین یکی از بهترین شغل ها برای افراد دارای اختلال اوتیسم محسوب می‌شود.

 

  1. متخصیص تغذیه

متخصصان تغذیه با افراد و خانواده‌ها همکاری می‌کنند تا به آن‌ها بتوانند زندگی سالمی داشته باشند و به اهداف مرتبط با سلامتی دست یابند. با تمرکز بر خوردن غذاهای غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی، متخصصان تغذیه می‌توانند به برنامه‌ریزی وعده‌های غذایی، مدیریت وزن و سایر چالش‌های مرتبط با غذا کمک کنند.

 

  1. تکنسین مدارک پزشکی

بخش بهداشت به طور گسترده‌ای با مشاغل تحت فشار، ساعات طولانی و شرایط کاری بسیار چالش‌برانگیز مرتبط است. یکی از نقش‌های مراقبت‌های بهداشتی که این روند را کاهش می‌دهد، تکنسین سوابق پزشکی است که برای قادر ساختن یک فرد به سازماندهی و مدیریت اطلاعات بیماران ایجاد می‌شود.

 

  1. ماساژور

جویندگان کار که به دنبال محیط کاری آرام هستند، باید حرفه‌ای در زمینه ماساژ درمانی داشته باشند. عملکرد اصلی یک ماساژ درمانگر نه تنها تسکین ماهیچه های خسته یا کار بیش از حد و ایجاد فضای آرامش بخش است، بلکه خدمات ارائه شده نیز ممکن است یک پایگاه مصرف کننده کمتر از تقاضا را هدف قرار دهد. علاوه براین ورود به این حرفه موانع زیادی ندارد و نسبتا راحت است.

  1. تعمیرکننده لوازم خانگی

اگر در استفاده از ابزار خوب هستید و به دنبال شغلی هستید که تقریباً همیشه مورد تقاضا باشد، حرفه ای در تعمیر لوازم خانگی می تواند مناسب باشد. در ضمن این شغل سطح استرس بسیار پایینی دارد. این شغل یکی از بهترین شغل ها برای افراد درونگرا است.

 

  1. کتابدار

اگر به تغییر شغل فکر می‌کنید، این شغل کم استرس می‌تواند بسیار انتخاب خوبی باشد. فرصت‌های کاری فقط به کتابخانه‌های عمومی محدود نمی‌شود.

مدارس، دانشگاه‌ها، شرکت‌های حقوقی و موزه‌ها اغلب کتابداران پژوهشی را برای کارهای مختلف استخدام می‌کنند.

 

  1. تکنسین سونوگرافی

سونوگرافیست‌های پزشکی تشخیصی از تجهیزات تصویربرداری ویژه‌ای برای انجام آزمایش‌های پزشکی یا ایجاد تصاویر استفاده می‌کنند. سونوگرافیست‌های پزشکی تشخیصی اغلب در آزمایشگاه‌های پزشکی و تشخیصی، بیمارستان‌ها یا مطب‌های پزشکی کار می‌کنند.

 

  1. استاد دانشگاه

برخلاف مخالفت بسیاری از افراد، طبق پژوهش‌های انجام‌شده استاد دانشگاه یکی از شغل‌های کم استرس محسوب می‌شود. برای ورود به این رشته در برخی از رشته‌ها به مدرک دکترا نیاز است اما برخی دیگر از رشته‌ها با مدرک کارشناسی ارشد نیز قابل تدریس هستند.

 

  1. آرایشگر

استایلیست‌های مو ممکن است برای خودشان یا برای یک سالن کار کنند. این شغل نیازی به مدرک ندارد، اما طبیعتا تجربه و مجوز لازم برای این حرفه را باید داشته باشید.

 

  • شنوایی‌سنج

شنوایی‌سنج یک متخصص پزشکی است که در سیستم‌های شنوایی بدن تخصص دارد. آن‌ها ممکن است آزمایشاتی را برای تعیین سطح شنوایی بیمار انجام دهند یا برای بیمارانی که از کم شنوایی رنج می‌برند، درمان تجویز کنند.

 

  • جواهرساز

جواهرسازان صنعتگرانی هستند که با سنگ ها یا فلزات قیمتی مانند طلا، نقره و پلاتین کار می‌کنند. آنها همچنین ممکن است با ماشین آلات ظریف مانند ساعت کار کنند.

 

  • تکنسین داروخانه

تکنسین‌های داروخانه متخصصانی هستند که به داروسازان در توزیع دارو و سایر مراقبت‌های اولیه در یک محیط داروخانه کمک می‌کنند. اگرچه آن‌ها نسبت به یک داروساز کامل دستمزد کمتری دارند، اما ورود به حرفه برایشان آسان‌تر است.

 

پراسترس‌ترین شغل‌ها کدام‌ها هستند؟

نقطه مقابل شغل هایی که کمترین استرس را دارند، شغل‌هایی است که برای افراد مختلف احساس استرس بسیاری ایجاد می‌کنند. در واقع طبق تحقیقات انجام شده، مشاغل پر استرس شغل‌هایی هستند که مستلزم پذیرش انتقاد و برخورد آرام و موثر با در موقعیت‌های بحرانی باشند.

 

  1. شغل‌های نظامی

حضور در ارتش برای بسیاری از افرادی که از ریسک کردن نمی‌ترسند و به دنبال حقوق بالا هستند، افتخاری است. بسته به وضعیت شما، می‌تواند در طول تمرین بسیار سخت باشد و همیشه از لحاظ روحی باید برای بدترین‌ها آماده باشید. برای پیوستن به ارتش باید از نظر جسمی، روانی و پزشکی آماده باشید.

 

  1. پزشکان و جراحان

این شغل کمترین میزان استراحت را دارد. فرقی نمی‌کند که در چه سِمت و دپارتمانی فعالیت می‌کنید، در نهایت استرس محیطی روی شما تاثیر خواهد گذاشت.

 

  1. صیاد خرچنگ در آلاسکا

این شغل علاوه بر اینکه در دسته مشاغل پراسترس قرار می‌گیرد یکی از پردرآمدترین مشاغل نیز محسوب می‌شود. این شغل یکی از سخت‌ترین فرصت های شغلی است.

 

  1. کارگران آهن و فولاد

کار در صنعت یا محیط آهن و فولاد می‌تواند به خصوص خسته کننده باشد. شما در تمام طول روز توسط ابزارهای خطرناک و فلزات سنگین احاطه خواهید شد.

 

  1. روفر

وظیفه روفر ساختن سقف است؛ فرقی نمی‌کند که ارتفاع ساختمان چقدر است. استرس این کار اینجاست که سقف‌ها ممکن است کاملا لغزنده باشند و یک خطای کوچک می‌تواند شما را به سمت یک جراحت بد یا حتی مرگ بکشاند.

 

  1. آتش‌نشان

این یک شغل 24 ساعته است که با جان آدم‌ها سروکار دارد. اگر می‌خواهید آتش‌نشان شوید، باید از نظر بدنی مناسب و قوی باشید تا از عهده کارهای طاقت‌فرسایی که آتش‌نشانان متحمل می‌شوند، برآیید.

 

  1. نیروی نجات

زمانی که شما را احضار می‌کنند باید در محل حضور داشته باشید. شما نیاز به حضور سریع ذهن دارید تا بتوانید در حین حرکت فکر کنید، همچنین باید دقت بالایی داشته باشید.

 

  1. نگهبان زندان

یک رئیس زندان در معرض برخی از سرسخت‌ترین مجرمان محکوم و محیط‌های کاری خطرناک قرار می‌گیرد که مسئولیت نگهداری از خطرناک‌ترین مجرمان بر عهده اوست.

 

نتیجه‌گیری

شغل‌های دنیا با توجه به فشاری که به روح، روان و فیزیک افراد وارد می‌کند در دسته «شغل هایی که کمترین استرس را دارند» و شغل‌هایی با استرس بسیار بالا قرار می‌گیرند.

طبیعتا شغل‌هایی برای افراد تنبل یا شغل‌های پردرآمد هم دسته‌بندی‌های جداگانه‌ای دارند که در بلاگ جاب‌آفر می‌توانید آن‌ها را مطالعه کنید.

 

منابع: valiantceo.com

investopedia.com

 

mahshid

Each person has a passion in life; mine is thinking, imagining, writing and enjoying how people react to my notes! :)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا