پیش از استخدامکارفرمایان

هنر ارزیابی کارجویان و ۵ سوالی که باید بپرسید!

حتی قبل از اینکه فرآیند مصاحبه خود را شروع کنید، انجام یک مصاحبه اولیه چه از طریق تلفن و چه کنفرانس ویدئویی بسیار مهم است. در حالی که تماس‌های پیش از مصاحبه ممکن است گاهی زیادی به نظر برسند و مجبورید که زمان ارزشمندی را به جای اینکه صرف جستجو برای پر کردن فرصت‌های شغلی کسب‌وکارتان کنید، برای گزینش اولیه بگذارید، این کار می‌تواند کلیدی برای صرفه‌جویی در زمان آینده شما باشد و تضمینی باشد از اینکه در نهایت کاندیدای مناسب را استخدام می‌کنید.

مصاحبه اولیه خوب یا PreScreening می‌تواند شامل تنها چند سؤال باشد و کاندیداهایی را که مناسب نیستند، قبل از اینکه آنها را برای یک مصاحبه دقیق‌تر دعوت کنید، حذف کند. به هر حال، هیچ چیز ناامیدکننده‌تر از آوردن یک نامزد متناسب و واجد شرایط، پای میز مصاحبه نخواهد بود؛  فقط برای اینکه متوجه شوید یک مانع واضح برای پیش‌روی بیشتر در این فرآیند وجود دارد، مانند تفاوت در انتظارات پاداش، مجموعه مهارت‌ها یا متناسب نبودن با فرهنگ سازمانی.

پس قبل از اینکه فرش قرمز را برای استقبال از یک نامزد احتمالی برای یک مصاحبه عمیق‌تر پهن کنید بهتر است آنها را با یک مصاحبه اولیه بررسی کنید. پنج سوال مهم برای پرسیدن وجود دارند که در این مقاله جاب آفر به آن پرداخته‌ایم.

سوالات ضروری مصاحبه اولیه

 آیا با موقعیت مکانی شرکت راحت هستید؟

کسب‌وکارهای مختلف و حتی نقش‌های مختلف در یک سازمان، انتظارات یا الزامات بسیار متفاوتی در مورد حضور در محل دارند. برخی از موقعیت‌ها خود را با یک برنامه انعطاف‌پذیر تطابق می‌دهند و برخی نه. کارجویی ممکن است تنها تمایل به دورکاری داشته باشد و متوجه امتیاز کار کردن در تیم شما را نمی‌شود و دیگری ترجیح می‌دهد تنها در ساعات مشخصی در محل شرکت حضور داشته باشد.

به‌هرحال، کارجو باید از موقعیت فیزیکی دفتر شما مطلع شود زیرا ممکن است فرض را بر آن قرار دهد که در این آدرس مشغول به کار خواهد شد. اما در مصاحبه اولیه مشخص می‌شود که تیم او در دفتر دیگری ساکن هستند.

جلسه اولیه مصاحبه فرصتی برایتان فراهم می‌آورد تا مطمئن شوید که کارجو به دنبال کار در کجاست و انتظارات پیرامون حضور او چیست.

دریافت چه میزان حقوق را هدف قرار داده‌اید؟

از همان ابتدا وارد بحث‌های جبران خدمات نشوید اما باید مشخص کنید که شرکت شما دقیقاً چگونه ارزش کل بسته جبران خدمات شامل سهام، مزایا و پاداش‌ها را تعیین می‌کند. شفافیت حقوق و دستمزد از همان ابتدا کمک می‌کند تا قبل از اینکه آنها را برای مصاحبه در محل بیاورید، مشخص کنید که در جایگاه مناسبی با استخدام‌ احتمالی او قرار دارید.

شرکت‌هایی که به برند کارفرمایی خود و توانایی‌شان در جذب استعدادهای برتر اهمیت می‌دهند، زمان زیادی را صرف آماده‌سازی و آنبردینگ همه برای ایجاد یک تأثیر عالی می‌کنند. بنابراین اگر حقوق کاهش یابد، برای همه وقت تلف کردن است.

چرا می‌خواهید اینجا کار کنید؟

کارجویان آگاه که در مورد مشاغل و شرکت‌ها تحقیق می‌کنند، نسبت به متقاضیانی از منابع دیگر، احتمال بیشتری برای استخدام دارند. به این دلیل است که آنها نه تنها خود را در مورد شرکت و نقش آموزش داده‌اند، بلکه با بخش تجاری شرکت شما نیز آشنا شده‌اند و نقشی را که برای آنها مناسب است انتخاب کرده‌اند.

با پرسیدن این که چرا می‌خواهند در شرکت شما کار کنند، متوجه می‌شوید که چقدر بازار را می‌شناسند و چقدر با مأموریت و اهداف شرکت شما همسو هستند.

درک دقیق اینکه چرا آنها می‌خواهند برای شرکت شما کار کنند نیز نقش ثانویه‌ای دارد. اگر در فرآیند خود پیشرفت کردید و متوجه شدید که در حال رقابت با سایر شرکت‌ها برای جذب یک نامزد بسیار واجد شرایط هستید، درک اینکه چه چیزی انگیزه آنها را هدایت می‌کند به ابزار مهمی برای مذاکره تبدیل می‌شود. به‌عنوان یک استخدام‌کننده یا مدیر استخدام، می‌توانید درباره شرکت دیگری که در آن پیشنهادی دارند تحقیق کنید و تعیین کنید چه چیزی می‌توانید ارائه دهید که آنها نمی‌توانند.

 مهارت‌های منحصر به فرد خود را در این شغل چگونه به کار می‌گیرید؟

آگاهی از نقش، حیاتی‌ترین بخش برای داشتن یک کارجوی آگاه است، بنابراین سؤالات خود را تنظیم کنید تا متوجه شوید که او چقدر نقش را درک می‌کند و چرا احساس می‌کند این نقش مناسب اوست.

اگر متقاضی نتواند به طور دقیق در مورد تجربه خود با یک ابزار یا رویکرد انتقادی صحبت کند، نشانه خوبی است که تطابق ایده‌آل نیست. اگر آنها قادر باشند با شور و اشتیاق در مورد چگونگی تسلط سریع بر فرآیند یا روش مشابه دیگری در گذشته صحبت کنند، ممکن است یک نامزد بسیار متعهد و مربی در دست داشته باشید. مهارت‌ها و تجربیات آنها را جدی بگیرید، اما غریزه خود را نادیده نگیرید: اینجا جایی است که آنها به خوبی به شما خدمت خواهند کرد.

در یک مدیر به دنبال چه هستید؟

به عنوان یک استخدام‌کننده یا مدیر استخدام، می‌دانید کارمندی که بر نقش باز نظارت دارد، دقیقاً چه سبک مدیریتی دارد. (به همین دلیل اهمیت دارد که بدانید سبک مدیریتی شما چیست؟) درخواست از متقاضی خود برای جزئیات بیشتر می‌تواند به شما کمک کند تا به استخدامی فردی نزدیک شوید که در این شغل پیشرفت می‌کند.

همانطور که پاسخ ها را ارزیابی می‌کنید و بهترین نامزدها را برای حضور انتخاب می‌کنید، به یاد داشته باشید که پیگیری لازم و البته به موقع را با نامزدهای رد شده را انجام دهید و سپس، برای فرآیند مصاحبه آماده شوید. به خاطر داشته باشید که کارجویان هم همیشه شما را ارزیابی می‌کنند.

برای تطبیق کارجویان واجد شرایط با فرصت‌های شغلی شرکتتان به کمک نیاز دارید؟ همین حالا به سایت تست‌پرو مراجعه کنید و از طریق ساخت بسته‌های ارزیابی مهارت‌های تخصصی و شخصیتی او را بسنجید تا استخدامی مطمئن را تجربه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا