کارفرمایان

نسل آلفا چه کسانی هستند؟

بخش زیادی از جمعیت نسل آلفا همچنان متولد نشده‌اند؛ با این حال تا سال 2030 حدود 11% از نیروی کار را تشکیل خواهند داد. کودکان به سرعت بزرگ می‌شوند؛ همین حالا هم بسیاری از برندهای بزرگ در جهان به دنبال این هستند که در زمینه مارکتینیگ‌شان، علاوه بر نسل z روی نسل آلفا هم متمرکز باشند. طبیعتا برای این کار به نیاز است که نسل آلفا بهتر شناخته شوند. برای درک بهتر این موضوع در ادامه‌ی این مقاله جاب‌ آفر با ما همراه باشید.

 

نسل آلفا کیست؟

به متولدین بین سال‌های 2010 تا 2024 نسل آلفا گفته می‌شود (همانطور که می‌بینید بخشی از این نسل حتی هنوز متولد نشده‌اند). پیش‌بینی می‌شود تا سال 2024 جمعیت نسل آلفا به 2 میلیارد نفر هم برسد.

از این نسل به عنوان یک پدیده مصرف‌کننده روبه رشد شناخته می‌شوند. این موضوع سه دلیل اصلی دارد:

  1. انتظار می‌رود که نسل آلفا بزرگ‌ترین نسل تا به امروز باشد.
  2. در بین جمعیت جهان، از هر 3 کودک 2تای آن‌ها به تلفن‌های هوشمند دسترسی دارند.
  3. تعداد بسیاری از این کودکان به دلیل تجربه تحصیل آنلاین در دوران همه‌گیری کرونا، هوش دیجیتالی منحصر به‌فردی دارند.

نسل آلفا شامل بچه‌هایی می‌شوند که شاهد دوران همه‌گیری کرونا بودند، آن‌هایی که در دوره ابتدایی ماسک می‌زدند و بخشی از تلاش‌های آموزش از راه دور در کشورهای مختلف بودند. آن‌ها خیلی در خانه مانده‌اند و یاد گرفته‌اند که از صفحه نمایش برای برقراری ارتباط، یادگیری و بازی در سنین پایین استفاده کنند.

دسترسی زودهنگام به صفحه نمایش و اینترنت به این معنی است که این نسل بیش از هر زمان دیگری با جهان در ارتباط هستند، این نسل آداب و رسوم، ارزش‌ها و تجربیات را در فرهنگ‌ها به اشتراک می‌گذارد. آن‌ها همچنین اجتماعی‌تر و بصری‌تر از نسل‌های قبلی حتی نسل زد هستند و در دنیایی از تماس‌های تصویری مکرر، در آستانه متاورس و محبوبیت فزاینده واقعیت مصنوعی رشد می‌کنند.

مشاغل بالقوه‌‌ای که آن‌ها خواهند داشت عبارتند از:

  • متخصص امنیت سایبری
  • مدیر UX
  • خلبان هواپیمای بدون سرنشین
  • توسعه دهنده بلاک‌چین
  • طراح داده
  • مهندس واقعیت مجازی
  • مکانیک رباتیک
  • تکنسین خواب
  • افسر پایداری
  • اپراتور قطار بدون راننده
  • مدیر رفاه
  • متخصص هوش مصنوعی
  • ساده‌کننده زندگی
  • کشاورز شهری
  • عامل گردشگری فضایی

بیشتر بخوانید: پردرآمدترین شغل های جهان در سال 2023 کدام‌ها هستند؟

 

نسل آلفا چه تفاوتی با نسل z  دارد؟

نسل Z نیز با صفحه نمایش بزرگ شد و اشتراکات زیادی با نسل آلفا دارد. هر دو گروه عمیقا به پایداری و گرم شدن آب و هوا، تغییر اجتماعی و سیاست‌گذاری و بازسازی جوامع ما در فضاهای عادلانه‌تر برای همه اهمیت می‌دهند.

با این حال، یک تفاوت بزرگ بین Gen Z و Generation Alpha این است که والد آن‌ها کیست. نسل آلفا معمولا نسل «مینی هزاره» نامیده می‌شود، زیرا معمولا نسل هزاره‌ها (millennials) والدین آن‌ها هستند.

درست همان‌طور که نسل هزاره‌ها برای اولین بار وارد نیروی کار شدند، نگرش‌ها و عادات جدیدی را برای فرزندپروری به ارمغان می‌آورند که کارشناسان معتقدند تفاوت قابل توجهی در سبک خرید و وفاداری به برند در مقایسه با نسل Z ایجاد می‌کند. بنابراین، برای درک اینکه چگونه مینی هزاره ها با همتایان نسل Z خود تفاوت دارند، ابتدا باید والدین آن‌ها را درک کنید.

ارتباط نسل آلفا با تکنولوژی

 

استفاده از اینترنت والدین نسل آلفا

والدین هزاره کاربران سنگین رسانه‌های اجتماعی هستند و فرزندانشان مدت‌ها قبل از رسیدن به سن منطقی، در اینترنت هستند. بر اساس گزارشی از شرکت امنیت سایبری “AVG” در سال 2014، 6% از والدین هزاره یک حساب رسانه اجتماعی و 8% یک حساب ایمیل برای نوزاد یا کودک نوپا خود ایجاد کردند!

به گفته بیبی سنتر (baby center)، 79% از مادران هزاره روزانه از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.BabyCenter  نشان می‌دهد 63% از مادران هزاره از زمان بارداری یا زایمان بیشتر از تلفن هوشمند خود استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: 10 قانون طلایی مصاحبه انلاین

عادات پژوهشی والدین نسل آلفا

والدین هزاره ای دوران کودکی را در زیبایی شناسی اسباب بازی های چوبی خاموش و سبک اسکاندیناویایی خود بازسازی کرده اند. آنها نسلی هستند که به دنبال ارائه بهترین ها برای فرزندان خود هستند و قبل از خرید محصولات در تلاش برای انجام این کار، در مورد محصولات تحقیق زیادی می کنند.

هدر درتش (Heather Dretsch)، استادیار بازاریابی کالج مدیریت پول در کارولینای شمالی، می‌گوید: «به عنوان مراقبان سلامت، والدین هزاره به دنبال اطلاعات زیادی درباره محصولاتی هستند که می‌خرند و فرزندان خود را در معرض آن‌ها قرار می‌دهند. از اسباب‌بازی‌ها و غذا گرفته تا لباس‌ها و محصولات مراقبت شخصی، آن‌ها دوست دارند از بهترین برندها برای فرزندان خود استفاده کنند و فقط ایمن‌ترین، تمیزترین و باکیفیت‌ترین آن‌ها را انتخاب می‌کنند».

Dretschu پیشنهاد می‌کند که این ممکن است مینی هزاره‌ها یا نسل آلفا را به بیش از آن‌چه انتظار داریم به وفاداران به برند تبدیل کند، این نکته خود یکی تفاوت‌های قابل توجه با نسل Z محسوب می‌شود. اعتماد زیاد به محصولاتی که والدینشان به شدت در مورد آن‌ها تحقیق کرده‌اند ممکن است به برخی از برندها در برنده شدن طولانی مدت کمک کند.

بیشتر بخوانید: هوش هیجانی چیست و چه اهمیتی در زندگی و شغل ما دارد؟

ترجیح برند والدین

والدین هزاره به شدت به نوستالژی متمایل شده‌اند و ممکن است این روندی باشد که فرزندانشان نیز به پیش می‌برند. درتش می‌گوید: «بسیاری از هزاره‌ها می‌خواهند بچه‌هایشان همان تجربیاتی را داشته باشند که در دوران کودکی داشتند، بنابراین بر بازی با لگوها، چرخ‌های داغ، باربی‌ها، اسباب‌بازی‌های Fisher-Price و دیگر برندها با حالت‌ها و بسته‌بندی‌های قدیمی تأکید می‌کنند».

این تمرکز نوستالژی ممکن است به زودی در UX صفحه نمایش ظاهر شود و تأثیر طولانی‌مدتی بر انتخاب‌های طراحی و زیبایی‌شناسی این نسل جدید بگذارد.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که می‌بینید انتخاب‌های نسل آلفا به شدت تحت تاثیر انتخاب‌های والدین آن‌هاست. ما بارها به چشم دیده‌ایم که والدین بهترین انتخاب‌ها را برای فرزندانشان دارند. به همین دلیل هم اغلب چیزی که برای کودکانشان انتخاب می‌کنند با انتخاب‌هایی که برای خودشان دارند، متفاوت است.  هدف مارکتینگ شرکت‌ها علاوه بر نسل آلفا و نسل z به نوعی خانواده‌ها نسل آلفا هم محسوب می‌شود. همچنین اطلاع از سلایق و سبک زندگی نسل آلفا به شرکت‌ها کمک می‌کند تا در هنگام انتشار آگهی استخدام، با نیروی کار مناسب خود مواجه شوند و در زمان و هزینه‌های آنها صرفه جویی شود.

 

منبع:  the-future-of-commerce.com

mahshid

Each person has a passion in life; mine is thinking, imagining, writing and enjoying how people react to my notes! :)

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا