کارجویانمعرفی مشاغل

پردرآمدترین شغل های جهان در سال 2023 کدام‌ها هستند؟

انتخاب شغل و حرفه برای هر کسی می‌تواند نگران کننده باشد و انتخاب یک شغل مناسب دغدغه افراد زیادی است. میزان درآمد یکی از مهم ترین فاکتورهای انتخاب یک شغل مناسب است. امروزه در تمام دنیا گزینه‌های شغلی زیادی با عنوان بهترین شغل های دنیا، پیش روی افراد قرار دارد، اما برخی از شغل‌ها در لیست پردرآمدترین شغل های جهان قرار می‌گیرند. در این مقاله از وبلاگ کاریابی آنلاین جاب آفر لیست شغل‌های معیار و درآمدهای آن‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

در صدر این لیست ناجیان جان انسان ها قرار دارند. متخصصان حوزه پزشکی بیشترین میزان درآمد را در سال 2023 داشته اند.

1- جراحان مغز و اعصاب

جراحان متخصصان پزشکی بسیار معتبری هستند که ملزم به انجام اقدامات پیشرفته روی بیماران هستند. جراحان باید سال‌ها آموزش و آموزش در حین کار را پشت سر بگذارند تا به طور مستقل روی بیماران عمل کنند. جراحان مغز و اعصاب با هدایت ماهرانه تیغ جراحی، سالانه بیش از 747 هزار دلار درآمد کسب می‌کنند.

آن‌ها همچنین باید بیماران را پس از عمل بررسی کنند. در طول ساعات جراحی، جراحان باید ساعت‌های طولانی در اتاق عمل بایستند و بدون از دست دادن تمرکز، شیفت‌های طولانی را انجام دهند. به دلیل ماهیت بسیار سخت، این شغل برای افرادی که قلب ضعیف دارند مناسب نیست.

چطور به یک جراح تبدیل شویم؟

یک جراح باید مدرک پزشکی و مجوز کسب کند. آن‌ها همچنین باید در زمینه جراحی تخصص داشته باشند. علاوه بر این، شما باید یک دوره رزیدنتی یا کارآموزی را برای چند سال انجام دهید و زیر نظر یک جراح ماهر کار کنید. معمولا 10-12 سال طول می کشد تا تمام این مراحل تکمیل شوند.

مهارت‌های لازم برای این حرفه توجه به جزئیات، مدیریت استرس، مدیریت زمان، ارتباط، کار گروهی و سازماندهی است. این شغل از آن دسته از فرصت های شغلی است که نیاز به تحصیلات عالی و تجربه کاری زیادی دارد.

2- متخصص بیهوشی

متخصصان بیهوشی پزشکانی آموزش دیده هستند که آموزش‌های ویژه‌ای در زمینه مراقبت‌های قبل از عمل دارند. این یکی از پردرآمدترین شغل‌های جهان است. این افراد نقش بسیار مهمی در یک عمل جراحی دارند، زیرا باید مطمئن شوند که بیمار در زیر چاقوی جراحی به هوش نیاید! متخصصان بیهوشی همچنین مسئول کمک به بهبودی بیمار با نظارت بر داروهای ضد درد آن‌ها هستند.متخصصان بیهوشی با نظارت بر سلامت بیماران در اتاق عمل، حدود 345 هزار دلار در سال درآمد دارند.

چطور به یک متخصص بیهوشی تبدیل شویم؟

ابتدا باید مدرک لیسانس خود را در رشته‌ای مانند پیش پزشکی، زیست‌شناسی یا شیمی تکمیل کنید. سپس می‌توانید برای دانشکده پزشکی اقدام و مدرک پزشکی و مجوز کسب کنید. اما قبل از اینکه بتوانید به طور مستقل فعالیت داشته باشید، باید دوره رزیدنتی را بگذرانید و زیر نظر متخصصان بیهوشی مجرب تجربه به دست آورید. این یک فرآیند طولانی و جامع است و معمولا به 12 تا 13 سال آموزش پزشکی نیاز دارد.

مهارت‌های لازم برای یک متخصص بیهوشی تفکر انتقادی، مدیریت استرس، تمرکز، مهارت حل مسئله و کار گروهی است.

3- متخصصین پزشکی

متخصصان پزشکی در تشخیص و درمان بیماری های داخلی تخصص دارند. آنها باید سال ها آموزش و تحصیلات تخصصی را پشت سر بگذارند و باید دانش گسترده ای از پزشکی داشته باشند. میانگین حقوق سالانه متخصصین پزشکی 233 هزار دلار در سال است.

 

4-بانکداری سرمایه‌گذاری (investment banker)

صنعت مالی چند وجهی است و شامل موسساتی مانند بانک های سرمایه گذاری، نهادهای نظارتی، شرکت های بیمه و شرکت های مدیریت دارایی است. افرادی که در این حوزه ها فعالیت می کنند، مشاوران مالی شرکت‌ها یا حتی دولت‌ها هستند. آن‌ها به شرکت‌ها کمک می‌کنند و برای سایر نهادها در جهت توسعه و بهبود، پول جمع‌آوری می کنند. این افراد همچنین برای مدیریت عرضه اولیه عمومی یک شرکت (IPO) برای شرکتی که آماده عرضه عمومی است، مورد نیاز هستند. علاوه بر این، ممکن است از این افراد خواسته شود که یک پیشنهاد اوراق قرضه آماده کنند یا در مورد ادغام یا خرید یک شرکت رقیب مذاکره کنند.
پردرآمدترین مشاغل در بخش مالی و بانکداری شامل:

مدیر ارشد مالی (435 هزار دلار)

مدیر صندوق (140 هزار دلار)

سهامداران خصوصی (107 هزار دلار)

 

چطور به یک بانکدار سرمایه‌گذاری تبدیل شویم؟

این افراد باید مدرک لیسانس در امور مالی، اقتصاد یا بازاریابی داشته باشند. کسب مدرک MBA، CFA یا حتی یک مدرک پیشرفته در ریاضیات می‌تواند شانس افراد را برای گرفتن شغل به عنوان یک بانکدار سرمایه‌گذاری بسیار افزایش دهد.

مهارت‌های لازم برای این رشته تنظیم امور مالی، تامین مالی سهام، مذاکره در مورد ادغام و تملک، مهارت‌های شبکه و ارتباط، مدیریت زمان و مهارت‌های کمی و کیفی بی‌عیب و نقص است.

 

فناوری اطلاعات

صنعت فناوری اطلاعات به سرعت در حال رشد است و از هر جنبه ای بر روی صنعت و زندگی ما تاثیرگذار است. به خصوص با پیشرفت هوش مصنوعی، این سرعت رشد چند برابر شده است. با توجه به اینکه حوزه فناوری اطلاعات بسیار گسترده است، مشاغل پردرآمد زیادی هستند که شامل این دسته می شوند.

5- مدیر اجرایی (CEO)

مدیران ارشد دنیای دیجیتال، سکان هدایت شرکت‌های بزرگ را در دست دارند. مدیران اجرایی (CEO) با اتکا به هوش و تجربه خود، سالانه حدود 187 هزار دلار درآمد کسب می‌کنند. مدیر عامل بالاترین مقام اجرایی در یک شرکت و همچنین یکی از پردرآمدترین شغل های جهان است. مدیران عامل مسئول تعیین و رسیدگی به امور شرکتی، اتخاذ تصمیمات حیاتی شرکتی ، مدیریت منابع و نظارت بر کلیه عملیات مدیریتی مانند هماهنگی، برنامه‌ریزی و هدایت فعالیت‌ها در بالاترین سطح هستند.

چطور به یک مدیر عامل تبدیل شویم؟

مدیر عامل یک شرکت یک شخصیت است و باید دانش عمیقی از تجارت مانند مالیات، حسابداری، بازاریابی، امور مالی و رفتار و ساختار سازمانی داشته باشد.

مهارت‌های لازم برای این رشته رهبری، مدیریت، مهارت‌های تصمیم‌گیری، مهارت‌های ارتباطی، مجموعه مهارت‌های متنوع، کار تیمی و مهارت‌های سازمانی است.

مدیران ارشد اطلاعات (CIO) نیز با تسلط بر دنیای اطلاعات، حدود 151 هزار دلار در سال درآمد دارند.

6- دانشمند داده

همه شرکت‌ها حجم زیادی از داده دارند که به هیچ عنوان نمی‌توانند استراتژی منطقی از آن استخراج کنند. یک تحلیلگر و دانشمند داده به راحتی می‌تواند این داده‌ها را تحلیل کند و به بینش دقیقی برسد. به عبارتی این فرد دقیقا می‌داند که باید با این داده‌ها چه کار کند. با استفاده از تحلیل این داده‌ها تحلیلگران به شرکت‌ها کمک می‌کنند تا مسائلشان را حل کنند.میزان درآمد دانشمند داده حدود 145 هزار دلار است.

این گروه از دانشمندان علوم کامپیوتر، مدل سازی، آمار، تجزیه و تحلیل و مهارت‌های ریاضی را ترکیب می‌کنند تا پاسخ برخی از سؤالات اصلی را که می‌تواند به سازمان‌ها در تصمیم‌گیری کمک کند، کشف کنند.

 

چطور به تحلیلگر داده تبدیل شویم؟

برای ورود به این حرفه، بهتر است مدرک کارشناسی یکی از رشته‌های علوم، ریاضیات، علوم کامپیوتر و مهندسی را داشته باشید. پس از آن می‌توانید در رشته تحلیل داده مدرک کارشناسی ارشد دریافت کنید و در این حرفه مشغول به کار شوید.

مهارت‌های لازم برای این رشته، دانش و تحلیل آماری، یادگیری ماشینی و برنامه‌نویسی، تفکر تحلیلی و انتقادی، کنجکاوی، مهارت‌های نرم بین فردی، داستان‌سرایی داده (data storytelling) هستند.

از ویژگی های فردی نیز باید دارای روحیه ای تحلیل گر باشید تا بتوانید از تفسیر صورت های مالی یا تصمیم گیری های پیچیده بر اساس داده ها، لذت ببرید. همچنین در صورتی که توجه دقیق به جزئیات از خصلت های شماست، این مشاغل میتواند با روحیات شما مناسب باشد.

7- مهندسان ارشد نرم افزار

اصلی‌ترین مسئولیت‌های مهندسان ارشد نرم افزار شامل تست و مستندسازی نرم افزار برای برنامه‌های کاربردی مشتری، راهنمایی مهندسان جوان و ترجمه الزامات تجاری به مشخصات فنی است. آن‌ها همچنین باید به مدیریت زمان و مدیریت اولویت‌ها نیز مسلط باشند. مهندسان نرم افزار یکی از پردرآمدترین شغل های جهان هستند و امروزه به دلیل هجوم فناوری در تمام زمینه‌های صنعت مدرن، تقریبا در همه بخش‌ها کار می‌کنند.

 

چطور به مهندس نرم افزار تبدیل شویم؟

برای تبدیل شدن به یک مهندس ارشد نرم افزار، باید مدرک علوم کامپیوتر، مهندسی یا توسعه وب کسب کنید. در ضمن در نظر داشته باشید که در صورتی که تمایل به درونگرایی دارید، این انتخاب یکی از بهترین شغل ها برای افراد درونگرا است.

مهارت‌های لازم برای این رشته شامل برنامه نویسی و رفع اشکال، تفکر منطقی و حل مسئله، مهارت‌های ارتباطی، کار تیمی و هماهنگی می‌شود.

 

 

نتیجه‌گیری

بسیار خب! در این قسمت لیست پردرآمدترین شغل های جهان را به پایان می‌رسانیم. این‌ها فقط چند مورد هستند و مشاغل پردرآمد بیشتری نیز وجود دارد. برای رسیدن به سطح دریافت حقوق شش رقمی، باید آموزش‌های دقیقی را پشت سر بگذارید. رقابت هر روز در حال افزایش است و رسیدن به چند نفر برتر که در شش رقم درآمد دارند، هر روز چالش‌برانگیزتر می‌شود.

 

منبع: mygreatlearning.com

https://www.forbes.com/

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!

mahshid

Each person has a passion in life; mine is thinking, imagining, writing and enjoying how people react to my notes! :)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا