توسعهکارجویان

10 فیلمی که باید تماشا کنید!

بهترین فیلم‌های انگیزشی شغلی که باید آنها را ببینید

آیا تا به حال پیش آمده است که با دیدن یک فیلم سینمایی یا سریال خودتان را به جای قهرمان فیلم قرار دهید و بخواهید شغل او را داشته باشید؟ مثلا با دیدن سریال فرار از زندان (prison break) بخواهید مهندس عمران باشید؟ یا با دیدن سریال “suits” بخواهید وکیل شوید؟ اگر شما هم این حس را تجربه کرده باشید، به راحتی متوجه تاثیر یک روایت و داستان جذاب روی روحیه و انگیزه افراد هستید.

بیشتر ما زمانی که در مسیر شغلی‌مان به بن‌بست یا مانعی برخورد می‌کنیم، برای اینکه خودمان را ترغیب به ادامه دادن کنیم، به فیلم‌ها و کتاب‌ها روی می‌آوریم. اگر خوش‌شانس باشید، فیلمی که انتخاب کردید، دقیقا همان تاثیری را روی شما خواهد داشت که خودتان می‌خواستید؛ اما اگر اشتباه کنید چه می‌شود؟!

برای اینکه چنین اتفاقی نیفتد، ما لیستی از بهترین فیلم‌هایی که می‌تواند برای شما الهام‌بخش باشد را در مقاله زیر آورده‌ایم. بنابراین با ما همراه باشید.

1. “the office”

این فیلم درباره نقد یک محل کار در سال 1999 است. این فیلم نمایان‌گر شورش و ناامیدی در یک محیط کاری است. فیلم آفیس از نگاه یک مهندس نرم افزار پریشان و خسته از کار روایت می‌شود.

فضای شرکت می‌تواند به قدری شما را دیوانه کند که بخواهید خودتان و دفتر کارتان را به آتش بکشید؛ با این حال در این فیلم شما می‌توانید مشکلات محیط کاری و البته اهمیت هدف را به درستی درک کنید.

2. “the social network”

این فیلم درباره چگونگی پیدایش شرکت فیس‌بوک (facebook) و شخصیت نقش اول آن براساس مارک زاکربرگ، (mark Zuckerburg) طراحی شده است.
در این فیلم برخی از اتفاقات فضای مجازی نسبتا تخیلی طراحی شده‌اند که محبوبیت فیلم را افزایش دهند.

در این فیلم نشان داده می‌شود که چطور دو دوست با هم سعی می‌کنند که یک کسب و کار جذاب خلق کنند؛ با این‌حال مسائلی مانند پول و طمع مسیرشان را سخت و دشوار می‌کند.

3. “up in the air”

این فیلم در ظاهر درباره مطالعه شخصیتی درباره تنهایی است. با این‌حال اگر از لحاظ شغلی به آن نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که سعی در تداعی کردن موضوعات محل کار دارد.

برخی معتقدند که این درام سعی در به تصویر کشیدن نبود همدلی در شرکت‌ها دارد و هدف آن یادآوری اهمیت حفظ ارتباطات در محیط‌های کاری است.
از نظر منتقدان تماشای این فیلم برای افرادی که زندگی شخصی‌شان را به خاطر حفظ موقعیت شغلی‌شان به خطر انداخته‌اند، کاملا ضروری است.

4. the intern

ژانر این فیلم، کمدی- درام است. در اینترن افراد می‌توانند با مسائل و مشکلات افرادی که رهبری استارتاپ‌ها را به عهده دارند، آشنا شوند. در این فیلم یک شخصیت نسبتا مسن، از دوران بازنشستگی کسالت‌بارش فاصله می‌گیرد تا بتواند در یک شرکت طراحی موقعیت شغلی خوبی داشته باشد.
با اینکه این فرد در ابتدا به دلیل سنش با دیگر افراد دچار چالش‌هایی می‌شود، اما به شما نشان می‌دهد که نکاتی که می‌توانید از افراد قدیمی‌تر بیاموزید، کم نیستند.

بسیاری از افراد معتقدند که این فیلم شما را وادار می‌کند تا یک بار دیگر درباره اهداف و انگیزه‌های شغلی‌تان فکر کنید و از خودتان بپرسید: «برای رسیدن به آن‌ها حاضر به انجام چه کارهایی هستید؟»

5. chef

این فیلم روایت‌گر داستان یک سرآشپز است که کارش را در رستوران رها و یک فود تراک (food truck) را راه‌اندازی می‌کند. «شف» مردی را به تصویر می‌کشد که با وجود موفقیت نسبی دست از چیزی که واقعا به آن علاقه دارد نمی‌کشد.

در این فیلم به خوبی می‌بینید که بعضا موانعی در سر راه مسیر شغلی ما قرار می‌گیرند، اما اگر ما واقعا به کاری که انجام می‌دهیم اعتقاد داشته باشیم، در هر شرایطی رویاهایمان را دنبال خواهیم کرد.

6. Jerry Maguire

در این فیلم زندگی ماموری به تصویر کشیده شده است که به نظر می‌رسد همه چیز دارد؛ تا زمانی که اخراج می‌شود!

بعد از اینکه از شغل فعلی‌اش اخراج می‌شود، مجبور است که حرفه‌ای را از ابتدا آغاز کند. در این مسیر او تصمیم به استخدام یک مادر مجرد می‌کند که تصمیم دارد خودش را وقف کار و حرفه‌اش کند.

این فیلم به شما ثابت می‌کند که هرگز نمی‌دانید چه چیزی ممکن است در مسیرتان قرار داشته باشد؛ با این‌حال مهم نیست که چه مشکلی سر راهتان قرار می‌گیرد، شما همیشه می‌توانید تهدید را به فرصت تبدیل کنید.

7. The Devil Wears Prada

ممکن است در طول زندگی‌تان با رئیس‌های مختلفی برخورد کرده باشید که شما را از زندگی ناامید کرده‌اند، با این حال به شما قول می‌دهیم که میراندا پریسلی (Miranda Priestly) بدترین آن‌ها است.

زبان تلخ و رفتار بسیار سرد و خشن او دقیقا همان چیزی است که او را از تمام کارفرماهایی که تا به امروز در دورهمی‌هایتان به دوستان‌تان شکایت کرده‌اید، متمایز می‌کند.

جدای از به تصویر کشیدن خشونت رئیس‌ها، «شیطان پرادا می‌پوشد» فیلمی است که روی جاه‌طلبی‌های شما دست می‌گذارد و ما را وادار به پرسیدن این سوال می‌کند که برای تحت تاثیر قرار دادن بالادستی‌هایمان حاضر هستیم چه چیزهایی را قربانی کنیم.

8. forest Gump

بهترین فیلمی که می‌تواند یادآور این باشد که از کوچک‌ترین چیزها در زندگی لذت ببرید، فیلم فارست گامپ است. با وجود تمام مشکلات و سختی‌هایی که در مسیر «فارست گامپ» وجود دارد، او به عنوان فردی نسبتا ساده، سعی می‌کند طوری زندگی کند که احساس خوبی دارد.

نکته جالب در این فیلم اینجاست که شما به خوبی می‌بینید که چطور فارست در اکثر رقابت‌هایی که در مسیرش به وجود می‌آید، پیروز می‌شود، شرکت خودش را دارد و الهام‌بخش افراد زیادی در سراسر کشور است.

فارست به ما یادآوری می‌کند که برای حرفه‌ای بودن الزاما به معنای موفق بودن نیست؛ بلکه داشتن یک طرز فکر صحیح و انگیزه کافی می‌تواند راه ما را در این مسیر هموار کند.

9. The Pursuit of Happiness

این فیلم که براساس یک داستان واقعی ساخته شده است، ماجرای به تصویر کشیدن اراده راسخ، نبوغ و فداکاری برای رسیدن به موفقیت است. در این فیلم انگیزه اصلی «گارنر» فراهم کردن زندگی بهتر برای پسر جوانش است؛ با این حال داستان و روش او در این مسیر می‌تواند برای همه افرادی که هدفی در مسیر شغلی‌شان دارند، الهام‌بخش باشد.

10. Erin Brockovich

این فیلم نیز که براساس یک داستان واقعی ساخته شده است، شما را در مسیر کاری یک فعال آمریکایی و یک منشی حقوقی همراه می‌کند که به تنهایی یک شرکت قدرتمند آمریکایی را مسئول آلوده کردن آب شهر است، محکوم می‌کند.

«ارین» در این فیلم با وجود داشتن همکارانی که با او دشمنی می‌کنند، او خودش را وقف کارش می‌کند. تلاش او در زمینه دنبال کردن عدالت، به ما یاد می‌دهد که هرگز نباید در مسیر رسیدن به چیزی که به آن باور داریم، دست از تلاش برداریم.

mahshid

Each person has a passion in life; mine is thinking, imagining, writing and enjoying how people react to my notes! :)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا