استخدامکارفرمایان

کارجویان در هنگام جستجوی کار چه می‌خواهند؟

هر روز افرادی شغل خود را ترک می‌کنند و به دنبال موقعیتی بهتر در سایت‌های کاریابی، صفحات اجتماعی یا معرفی دیگران می‌گردند. اما آنچه همیشه ثابت می‌ماند این است که به عنوان مسئول استخدام باید بدانید که کارجویان چه انتظاری از کارفرمایان دارند؟

با وجودی که همه از کمبود استعداد شکایت دارند اما می‌توان گفت این حلقه مفقوده نیست و رهبران کسب‌وکارها باید راه‌های جدیدی را برای استعدادیابی به کار بگیرند.

برای اینکار باید چند قدم به عقب بردارید و در نظر بگیرید که کارجویان چه می‌خواهند؛ به هرحال با تغییر شرایط کار، اولویت کارکنان نیز تغییر پیدا کرده است!

حقوق همچنان یک محرک کلیدی است

دریافت دستمزد و پول خوب، همیشه نظر افراد را جلب می‌کند بخصوص در شرایط اقتصادی امروز، همه به دنبال ثبات در زندگی‌شان هستند. هرچه ارزش کاری که انجام می‌دهند بیشتر باشد، انتظار حقوق بالاتری هم دارند. بنابراین در استخدام‌ها باید بالای محدوده حقوق را درنظر بگیرید و نه پایین‌ترین.

شرکت‌هایی که به دنبال مزیت رقابتی هستند، باید حقوق سالانه خود را در مقابل حقوق رقبا ارزیابی کنند و با مزایایی عمومی مانند پاداش، کمک هزینه و مزایایی خلاقانه مانند حساب‌های پس انداز اضطراری، طعم این معامله را شیرین‌تر کنند.

به دنبال هدف مشخصی هستند

کارجویان امروز به دنبال کار هدفمند هستند و سوال می‌پرسند: این برای چیست؟ چرا این کار را انجام می‌دهم؟ و …

کارکنان دیگر نمی‌خواهند تنها با سرکار رفتن، روزهایشان را سپری کنند. هدف‌گذاری می‌کنند و تمایل دارند در محیطی باشند که یاد می‌گیرند و رشد می‌کنند. پس فرهنگ سازمانی اهمیتی بیش‌ازپیش پیدا خواهد کرد. این امر به‌ویژه برای کارگران 45 ساله و کمتر مهم است. در واقع، بیش از نیمی (52٪) از کارکنان گفته‌اند که اگر ارزش‌های کارفرمایانشان با ارزش‌های آنها هماهنگ نباشد، شغل خود را ترک خواهند کرد.

باور به کاری که انجام می‌دهند

کارکنان می‌خواهند برای سازمانی کار کنند که به آن اعتقاد دارند و ارزش‌هایشان با هم مطابقت دارند. آنها همچنین می‌خواهند این اطمینان را داشته باشند که شرکت آنها از رفاه آنها مراقبت خواهد کرد. این نه تنها سلامت جسمانی، بلکه سلامت عاطفی، مالی، اجتماعی و شغلی آنها را نیز شامل می‌شود.

کارمندان می‌خواهند بال‌های خود را باز کنند و وظایف جدیدی را در یک موقعیت جدید انجام دهند. آنها تمایل به کار در شرکتی دارند که از یادگیری مادام‌العمر استقبال می‌کند و مایل است در ارتقاء مهارت و مهارت مجدد آنها سرمایه‌گذاری کند. آنها می‌خواهند بدانند که مسیر شغلی روشنی برایشان وجود دارد که شامل فرصت‌هایی برای پیشرفت است.

امکان دورکاری یا کار هیبریدی وجود داشته باشد

در کنار همه امتیازهایی که یک محیط کاری می‌تواند داشته باشد، کارجویان دورکاری یا کار ترکیبی را ترجیح می‌دهند.

طبق تحقیقات Future Forum، امروزه کمتر از یک سوم کارکنان هر روز از دفتر کار می‌کنند و خبر خوب اینکه 83 درصد از کارفرمایان اعلام کرده‌اند که تغییر به ریموت و دورکاری برای کسب‌وکارشان موفقیت‌آمیز بوده است. همین تحقیق نشان داد که افرادی که از خانه کار می‌کنند، 35 تا 40 درصد بیشتر از دیگر همکاران خود در دفتر ،کار می‌کنند.

با گسترش دورکاری، ۷۰ درصد از کسب‌وکارها برنامه‌ریزی برای محل کار ترکیبی را پذیرفته‌اند و این عدد هر روز در حال افزایش است!

پیدا کردن محیطی که مناسب باشد

طرز فکر کارکنان در مورد شغل و کارفرمایان تغییر کرده است و به همین ترتیب رهبران استخدام نیز باید در مورد چگونگی جستجوی استعدادهای برتر متفاوت فکر کنند. زمانی که نوبت به جذب استعدادهای برتر و حفظ کارمندان فعلی می‌رسد، باید بتوان به شیوه‌ای نو دست به کار شد و استعدادیابی انجام داد.

این روزها کسب‌وکارها بیش از اینکه به دنبال بهینه‌کردن آگهی‌های شغلی در سایت‌های کاریابی باشند، باید بتوانند راه‌هایی خلاقانه برای کشف کارجویان منفعل پیدا کنند که شاید در ظاهر حتی به دنبال تغییر شغل هم نباشند اما اگر فرصت خوبی در اختیارشان قرار دهید از آن استقبال می‌کنند.

البته هیچ چیز مانند شفافیت و صداقت نمی‌تواند این ارتباط را ایجاد کند و شما باید کسب‌وکاری باشید که مأموریت مشخص، فرهنگ ارزش‌محور و بسته حقوق و مزایای رقابتی را تامین می‌کند و می‌توانید برای هر نیرویی که جذب می‌کنید چه استخدام مجازی و چه استخدام حضوری می‌کنید، متناسب با توانمندی‌های کارجو رفتاری متفاوت از خود نشان دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا