استخدامکارجویان

آیا می‌توان در گوگل استخدام شد؟

علاقه‌مندید که کارمند گوگل باشید؟ برای چند نکته مفید، این راهنما را بررسی کنید!

همه ما تصاویری از اعضای گوگل را خوشحال و خندان در حال کار کردن دیده‌ایم و دوست داریم که در گوگل استخدام شویم. اما آیا می‌توان در گوگل کار کرد؟ اولین چیزی که باید به آن توجه کرد این است که ماموریت گوگل سازماندهی اطلاعات جهان و قابل دسترس و مفید کردن آن برای همه است. بنابراین، تعجب نخواهید کرد که بدانید هیچ رازی در روند استخدام آن وجود ندارد. فرهنگ سازمانی یکی از سنگ‌بناهای فرایند استخدام است که گوگل ارزش زیادی برای آن قائل است.

گوگل فرایند شفاف، آزموده شده و منسجمی دارد که هدف آن پشتیبانی برای عملکرد، نشان دادن بهترین جنبه‌ها و وضوح پیشنهادها به کارجویان است. اما این به معنای تضمین استخدام نیست و آن را بازتابی از خود شخص می‌داند و جایی که اغلب کسب‌وکارها افراد را نادیده می‌گیرند، آنها فرصت می‌دهند. این مورد را اینطور بیان می‌کند:

مهارت‌ها، علایق و اهداف شما نتیجه زندگی، تجربیات، پیروزی‌ها و شکست‌هایتان است. اگر شما را بر اساس مهارت‌هایتان استخدام کنیم، یک کارمند ماهر خواهیم داشت. اگر شما را بر اساس مهارت‌ها، علایق پایدار و تجربیات و دیدگاه‌های متمایزتان استخدام کنیم، یک کارمند گوگل می‌گیریم. این چیزی است که ما می‌خواهیم.

با انجام برخی تست‌های پیش از استخدام مانند تست‌پرو می‌توانید به پشتوانه علمی به شناخت بهتری از مهارت‌ها و علایق خود برسید و بفهمید کدام مشاغل با شخصیت شما همسو هستند. اما چه کارهایی باید انجام دهید تا بتوانید استخدام در گوگل را به یکی از گزینه‌هایتان تبدیل کنید:

1. فرصت‌های شغلی استخدام در گوگل را ببینید

گوگل ابزاری برای جستجوی مشاغل خود دارد که به شما کمک می‌کند نقش‌هایی را پیدا کنید که با مهارت و شخصیت شما مطابقت دارند. با داشتن چندین هزار شغل بالقوه در سطح جهانی می‌توانید آنها را براساس موقعیت مکانی خود (حتی دورکاری)، مهارت، تحصیلات، حوزه کسب‌وکار و .. فیلتر کنید:

https://careers.google.com

با محدود کردن جستجویتان، تطابق شغل احتمالی به همراه شرایط ترجیحی برای عنوان شغلی به شما نمایش داده می‌شود که مسئولیت‌های کلیدی و محل کار را مشخص می‌کند. از همین بخش می‌توانید درخواست خود را بفرستید و وارد فرایند استخدام شوید.

البته از طریق لینکدین هم می‌توانید جستجوی خود را آغاز کنید. با کمی جستجو می‌توانید مشاغل باز را ببینید البته به دلیل تطابق مهارت‌ها و تجربیات شما، ممکن است نتایجی به شما نمایش داده شوند که به جستجوی شما مرتبط نیستند!

استخدام در گوگل

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند پله‌ای برای ورود به سازمان در نظر گرفته شود، درخواست برای کارآموزی گوگل است. کارآموزی یک راه عالی برای کسب تجربه در زمینه‌ای است که به آن علاقه دارید و همچنین ایجاد ارتباطات و پیدا کردن اینکه آیا واقعاً از این مسیر شغلی در دراز مدت لذت خواهید برد یا خیر.

2. رزومه خود را آماده کنید

اکثر مشاوران شغلی توصیه می‌کنند همیشه یک رزومه به روز در دسترس داشته باشید و با پیشرفت شغلی خود، آن را به روز نگه دارید، حتی در دوره‌های ثبات شغلی. با این روش شما همیشه یک رزومه آماده برای یک فرصت غیرمنتظره خواهید داشت. اما این چیزی نیست که گوگل از شما می‌خواهد. گوگل به دنبال کاندیداهایی نیست که به طور تصادفی، ناگهانی یا در لحظه درخواست دهند. گوگل به دنبال افرادی مشتاق، پرشور و متعهد است که قصد دارند بخشی از ماموریت آنها باشند.

توصیه گوگل شروع از صفر است و دراین باره می‌گوید: رزومه قدیمی را برای الهام گرفتن نگه دارید اما برای نقش خاصی که می‌خواهید رزومه جدید بنویسید.

آنها به دنبال جزئیات هستند. چرا آن پروژه مستقیماً با نقشی که برای آن درخواست کرده‌اید مرتبط بود؟ چه داده‌هایی عملکرد عالی را نشان می‌دهند؟ چه مهارت‌هایی دارید که شما را به گزینه‌ای عالی تبدیل می‌کند؟ اما نگران نباشید، از شما پرسید نمی‌شود آيا جهان را تغییر داده‌اید یا بشریت را نجات داده‌اید. اما انجام پروژه‌های مرتبط تحصیلی قطعاً شواهد قابل قبولی هستند، اما باید به طور محدود و به طور خاص با نقش مورد نظر مرتبط باشند.

گوگل عاشق نوآوری است، پس چرا رزومه‌ای خلاقانه ایجاد نکنید؟ این یک راه مطمئن برای جلب توجه آنها و متمایز شدن از دریای متقاضیان است. پس همین حالا دست بکار شوید و یک رزومه برنده بسازید تا مهارت‌ها و شخصیت‌تان را کاملا نشان دهد.

3. یک مخاطب خاص برای استخدام در گوگل پیدا کنید

راهی عالی برای اینکه بفهمید آیا شغلی در گوگل می‌تواند برایتان مفید باشد یا خیر، ارتباط مستقیم و غیرمستقیم با کارمندان فعلی است. با ایجاد این فرصت می‌توانید به ساده‌ترین راه برای تعامل برسید. از وبینارها گرفته تا ارتباط مستقیم با بخش‌های مختلف.

البته پلتفرمی هم وجود دارد با نام ‘My Path to Google’ که از طریق آن می‌توانید داستان‌هایی از ورود کارمندان، کارآموزان و فارغ‌التحصیلان به گوگل بشنوید و حتی برخی نکات مصاحبه که به اشتراک می‌گذارند را بخوانید.

استخدام در گوگل

البته گاهی توسل به ارتباط از طریق صفحات اجتماعی لینکدین یا توئیتر نیز خالی از لطف نیست. بسیاری از کسب‌وکارهای بزرگ دنیا مانند آمازون و گوگل، صفحاتی را برای تعامل و تشویق استعدادهای جدید طراحی کرده‌اند که می‌توانید از آن استفاده کنید.

4. آزمون و ارزیابی نیاز دارید

حالا که رزومه‌تان را آماده کرده‌اید و با یکی از کارمندان گوگل هم تماس گرفتید، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ گوگل از شما می‌خواهد تا در آزمون ارزیابی شرکت کنید تا توانایی فنی شما را بیازماید.

به طور معمول پیش از مصاحبه، این ارزیابی‌ها انجام می‌شود تا از رویکردتان نسبت به تکلیفی که به شما داده‌اند، فرایند فکری، ملاحظات و شخصیت شما را بیشتر بشناسند. گاهی این ارزیابی در حد جمع‌آوری مطالعه موردی یا نوشتن کدی کوتاه تعیین می‌شوند. اینکه بتوانید از مهارت‌هایتان بطور عملی استفاده کنید برای گوگل ارزشمند است.

برای آمادگی بیشتر می‌توانید پیش از هر کاری وارد تست‌پرو شوید و در آزمون‌های تخصصی شغل خود شرکت کنید.

استخدام در گوگل

5. برای مصاحبه آماده شوید

ارزیابی کارجویان در گوگل باتوجه به هر موقعیت شغلی متفاوت خواهد بود. فرایند استخدام برای تعیین تناسب شما طراحی شده است تا هم از تناسب مهارتی و هم شخصیتی شما را با فرهنگ سازمانی بررسی کنند. در ارزیابی اولیه عموما فرایندها تراکنشی است و نه تعاملی مانند مسابقه آنلاین یا پروژه کدنویسی. این روش‌ها هیچ ارتباط انسانی را در بر نمی‌گیرند و پس از غربالگری اولیه، وارد فرایند تعاملی می‌شوید که می‌تواند به شکل چت‌های کوتاه، تماس تلفنی و ویدیویی باشد.
منابع اپن سورس بسیاری برای آمادگی مصاحبه‌های گوگل وجود دارند که می‌توانید با کمی تحقیق به آنها برسید. به طور مثال باید بتوانید به سوالاتی از این قبیل پاسخ دهید:

  • محصول Google مورد علاقه شما چیست؟ برای بهبود آن چه کاری انجام می دهید؟
  • بزرگترین دستاورد محصول شما چیست؟ نتایج چه بود؟
  • چگونه به وضعیت X نزدیک می‌شوید؟

رویکرد گوگل برای مصاحبه ساختاریافته است. آنها از پارامترهای از پیش تعیین شده برای رعایت عدالت استفاده می‌کنند و کارجویان را در شرایط مساوی با یکدیگر مقایسه می‌کنند. گوگل فرصتی در اختیارتان قرار می‌دهد تا مشکلی را با صدای بلند حل کنید و فرایندهای فکری خود را ترسیم کنید تا به پاسخی برسید که نشان‌دهنده مهارت و توانمندی شماست. البته باید حواستان به زمان محدودتان باشد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا