استخدامکارفرمایان

۶ نشانه که گزینه مناسبی برای استخدام پیدا کردید!

هنگامی که به دنبال کارجوهای بالقوه هستید، ممکن است به سرعت متوجه چند هشدار قرمز در طول فرآیند مصاحبه شوید: آن‌ها می‌توانند دیر کنند، در مورد کارفرمای پیشین خود ضعیف و بد صحبت کنند، پاسخ‌های بیش از حد مبهم بدهند، و علائم دیگری را نشان دهند که برای استخدام در شرکت شما گزینه مناسبی نیستند. با اینکه هشدارهای قرمز ممکن است واضح و مشخص باشند، اما همیشه تشخیص «هشدارهای سبز» آسان نخواهد بود – نشانه‌هایی از اینکه یک کارجو برای این شغل عالی است.

توجه به هشدارهای سبز می‌تواند به شما ایده بهتری بدهد که آیا یک کارجو باید به دور بعدی راه پیدا کند یا از رقابت حذف شود و این امر، به روند استخدام کارآمدتر و مؤثرتر کمک می‌کند. برای اینکه بفهمید کارجوی که در صف قرار دارد، مناسب است یا خیر، مراقب این شش نشانه باشید که نشان می‌دهد کارجو مناسب را پیدا کرده‌اید.

برای استخدام یک تحلیلگر کسب و کار اینجا کلیک کنید.

1. آن‌ها اطلاعات کافی دارند

کارجوهای آگاه – کسانی که تحقیقات خود را در مورد شرکت و موقعیت شما از قبل انجام داده‌اند – استخدام‌هایی با کیفیت بالا ایجاد می‌کنند. آن‌ها عموماً بیشتر با فرهنگ سازمان هم‌خوانی دارند، با توقعات درست وارد می‌شوند، و می‌توانند سریع‌تر ارتقاء پیدا کنند. بنابراین، اگر یک کارجو، نشان دهد که زمان صرف کرده است تا واقعاً وارد سازمان شما شود، ممکن است برای این موقعیت مناسب باشد.

کارو گریفین، مدیر عملیات در Skillcrush، می‌گوید:

«کارجو عالی با داشتن دانش زیادی در مورد شرکت ما در مصاحبه حاضر می‌شود، اما همچنین مشتاق کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصولات و مشتریان ما است. من عاشق زمانی هستم که واضح است که کارجوها وبسایت ما را به طور کامل بررسی کرده‌اند، خبرنامه ما را خوانده‌اند و برخی جستجوها را در گوگل انجام داده‌اند. وقت گذاشتن برای تحقیق در مورد ما قبل از مصاحبه به من نشان می‌دهد که آن‌ها می‌توانند خودگردان و خودرهبر باشند».

کارجوها نباید فقط در مورد حقایق سخت کسب‌وکار شما آگاه باشند – آن‌ها همچنین باید از فرهنگ و ارزش‌های شرکت شما آگاه باشند.

پاملا شاند، مدیر عامل شرکت مربیگری حرفه‌ای Offer Stage Consulting، می‌گوید:

«کارجو ایده آل، بیانیه مأموریت شرکت، ارزش‌های اصلی و تاریخچه سازمان را می‌داند. این به من نشان می‌دهد که آن‌ها واقعاً به سازمان علاقه‌مند هستند و فقط به دنبال شغل نیستند. به این معنی است که آن‌ها می‌خواهند با ما کسب‌وکاری ایجاد کنند و لحظه‌ای که شخص دیگری چک حقوق بیشتری به آن‌ها ارائه دهد، سریع از سازمان ما دست نمی‌کشند».

2. می‌توانید اشتیاق آن‌ها را حس کنید

این فقط در مورد آن چیزی که کارجو می‌گوید صدق نمی‌کند – بلکه به نحوه بیان آن بستگی دارد. کارجو مناسب باید به همان اندازه که شرکت شما به آن‌ها علاقه دارد، به شرکت شما علاقه‌مند باشد. اگر بتوانید شور و اشتیاق را در زبان بدن آن‌ها ببینید و هیجان را در صدای آن‌ها بشنوید، این یک نشانه عالی است.

شاند می‌گوید: «من دوست دارم بشنوم که کارجوها به کارهای قبلی خود و کاری که می‌توانند در این نقش جدید انجام دهند افتخار کنند. این نوع شور و اشتیاق، نشان می‌دهد که آن‌ها واقعاً به رشته و حیطه کاری خود علاقه‌مند هستند، به جای اینکه فقط به دنبال هر راهی برای پرداخت قبض ماهانه خود باشند. ما کارمندانی می‌خواهیم که به کار خود اهمیت دهند و بخواهند برای مدتی آن را انجام دهند».

3. آن‌ها صادق هستند و سعی در مخفی‌کاری ندارند

استخدام‌کنندگان اغلب در مورد کارجو «کامل» صحبت می‌کنند. اما حقیقت این است که هر کارجوی دارای نقص‌هایی است. با این حال، آن‌هایی که واقعاً خارق‌العاده هستند، آن نقص‌ها را انکار نمی‌کنند.

لورا هندریک، تحلیلگر شغل و محل کار می‌گوید: «کارجو باید در مورد نقاط ضعف خود صادق و نترس باشد». برای مثال، لورا می‌گوید، یک کارجو ممکن است کارش با فناوری خوب باشد، اما بتواند اعتراف کند که از ارائه‌های حضوری می‌ترسد. هندریک ادامه می‌دهد: «این نوع از کارجوها، به احتمال زیاد خودآگاه هستند. خودآگاهی یک مهارت بین فردی حیاتی است که کارجو را به یک یافته عالی تبدیل می‌کند».

هندریک می‌افزاید: «به طور مشابه، به جای ترسیم تصویری بسیار زیبا و بی‌نقص از سابقه کار قبلی، کسی را ترجیح می‌دهم که در مورد یک اشتباه کاری به من بگوید و چگونه او بهبود یافته و از آن درس گرفته است. به عنوان فردی در منابع انسانی، من می‌دانم که هیچ کس کامل نیست. با این وجود، کارجو عالی کسی است که مایل به یادگیری و رشد باشد، نه کسی که سعی کند مرا متقاعد کند که هرگز اشتباهی مرتکب نشده است. اگر می‌خواهید افراد بتوانند با شرکت رشد کنند، داشتن کارمندانی با توانایی سریع و چابکی در یادگیری، بسیار مهم است».

4. آن‌ها به سرعت و واضح ارتباط برقرار می‌کنند

یکی از زمان‌برترین بخش‌های استخدام‌کننده بودن، هماهنگی است. برنامه‌ریزی برای تماس تلفنی، مصاحبه و ارائه بین افراد مختلف با برنامه‌های مختلف تقریباً غیرممکن به نظر می‌رسد – به خصوص اگر کارجوها دیر پاسخ دهند. جسیکا ابرلی، مدیرعامل منابع انسانی و استخدام‌کننده شرکت HRT Solutions، توضیح می‌دهد که بهترین کارجوها «در طول فرآیند، سریع و مختصر پاسخ می‌دهند تا کمک کنند همه چیز به راحتی پیش برود».
او می‌گوید: «این موضوع کلیدی است، زیرا من معمولاً در محیط‌های با سرعت بالا استخدام می‌کنم و اگر آن‌ها انگیزه لازم برای پاسخگویی سریع در طول فرآیند استخدام را نداشته باشند، احتمال کمتری دارد که پس از شروع کار پاسخگو باشند. به علاوه، پاسخ سریع نشان‌دهنده علاقه آن‌ها به شرکت و موقعیت است».

5. مصاحبه استخدام جریان خوبی دارد

شما می‌خواهید که کارجوها به طور کامل به سوالات شما پاسخ دهند. اما در مصاحبه با یک کارجو عالی، نباید تنها شما هدایت‌کننده گفتگو باشید. کارجو نیز بخشی از گفتمان را هدایت می‌کند و جریان طبیعی‌تری بین شما دو نفر وجود خواهد داشت.
والری استریف، مدیر بازاریابی سابق در پلتفرم مصاحبه فنی Pramp، می‌گوید یکی از نشانه‌هایی که نشان می‌دهد کارجوی که پیدا کرده‌اید، بسیار مناسب است، این است که

«مصاحبه برای هر دوی شما بدون سختی پیش می‌رود – بیشتر شبیه یک مکالمه است، نه بازجویی. آن‌ها پرسش‌های متفکرانه‌ای را برای شما آماده کرده‌اند و به نظر می‌رسد عمیقاً به فرهنگ شرکت علاقه‌مند هستند، در مورد تجربه شما از کار در شرکت یاد می‌گیرند، و به نظر می‌رسد که هر دوی شما در طول مکالمه «ارتباط عمیق» پیدا کرده‌اید. اگر حتی پیش از استخدام کارجوها، مشتاقانه منتظر کار با آن‌ها هستید، این نشانه بزرگی است که خوب با شرکت سازگار خواهند شد».

6. آن‌ها ایده‌های جدید ارائه می‌دهند

زمانی که یک کارجو، سابقه موفقیت زیادی دارد، بسیار خوب است، اما آن‌ها همچنین باید آینده‌نگر باشند و نشان دهند که به طور خاص چه چیزی را می‌توانند به این نقش بیاورند.
گریفین می‌گوید: «آمدن به یک مصاحبه با ایده‌های مشخص در مورد اینکه چه کاری در این نقش انجام خواهند داد، نشان می‌دهد که یک کارجو هم کار را به خوبی درک می‌کند و هم می‌خواهد در اسرع وقت مشارکت کند. به عنوان مثال، وقتی از شخص می‌پرسید که چگونه با «X» برخورد می‌کند، فرد با ایده‌ای عالی که سازمان شما قبلاً به آن فکر نکرده بود پاسخ می‌دهد. این امر او را به یک کارجو عالی تبدیل می‌کند؛ زیرا درحال فکر به بهبود و کمک به شرکت شما است».

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا