توسعهکارجویان

چطور مقاله علمی بنویسیم؟

یک مشتری چقدر آسان و سریع می‌تواند مشکلی را که در زمان استفاده از محصول یا خدمات شما، با آن مواجه‌ شده است، حل کند؟ وقتی مشتری در حین استفاده از یک محصول به بن‌بست می‌رسد، اولین چیزی که ممکن است با آن تعامل داشته باشد مقاله علمی شرکت شما است.

با توجه به اینکه اکنون بیش از 40% از مصرف‌کنندگان استفاده از سرویس‌های اینترنتی را  به تماس انسانی ترجیح می‌دهند، برای کسب‌وکارها نوشتن مقالات مبتنی بر دانش مفید و عمیق که مشتریان را با مستندات، راهنمایی و پشتیبانی برای حل مشکلات خود توانمند می‌سازد، ضروری است.

ما فهرست جامعی از بهترین شیوه‌های نوشتن مقاله علمی را گردآوری کرده‌ایم تا این فرآیند را برای شما آسان کنیم. اما قبل از اینکه به نحوه نوشتن مقاله علمی بپردازیم، بیایید به معنای آن علت اهمیت آن برای مشتریان صحبت کنیم.

 

مقاله علمی چیست؟

قبل از هر چیزی بهتر است تعریفی از مقاله علمی ارائه کنیم. مقاله علمی به گونه‌ای طراحی شده است که دارای مستندات و محتوای آموزشی مفیدی باشد؛ این محتوا می‌تواند توسط مشتریان برای حل سؤالات و مشکلات رایج استفاده شود.

برای بهر‌وری بیشتر بهتر است که مقاله دارای راهنماها، فیلم‌ها، اینفوگرافیک‌ها، فایل‌های GIF و سایر ابزارهای کمکی بصری باشد تا مشتریان راحت‌تر بتوانند از امکانات آن استفاده کنند.

معمولا مقاله خوب، از ده ها مقاله تشکیل شده است که می‌تواند مشتریان شما را با دانش و ابزار برای حل مشکلات خود بدون نیاز به تماس با خدمات مشتری، توانمند کند.

 

 

   5 مؤلفه یک مقاله مفید

یک مقاله خوب موثر، آموزنده، جذاب، آسان و ساده است. به یاد داشته باشید، مقاله تماما در مورد ارائه اطلاعات ارزشمند و قابل هضمی است که به مشتریان  و حتی کارمندان کمک می‌کند.

1.نوشتن واضح و ساده

از زبان ساده استفاده کنید گاهی اوقات توضیح یک مشکل پیچیده دشوار است. اما استفاده از زبان ساده و واضح برای نشان دادن افکار پیچیده بهترین راه برای کمک به مخاطب است.

نوشتن جمله با کلمات غیر معمول و پیچیده آخرین کاری است که می خواهید در مقاله انجام دهید. برای ویرایش مقاله خود وقت بگذارید. سعی کنید تا جای ممکن از کپی کردن عینی مطالب جلوگیری کنید.

 

2. محتوای بصری گرافیکی

قرار دادن محتوای گرافیکی مانند اسکرین شات یک گام مهم است. مشتریان شما از اضافه کردن تصاویر گرافیکی و اسکرین شات‌ها به جای صفحه متن سیاه و سفید، تشکر می‌کنند. استفاده از ترکیبی از نوشتار و تصاویر بصری برای استفاده کاربران خوشایندتر است و پیشتیبانی بیشتری را به نمایش می‌گذارد.

 

3. لینک‌های هدایت‌کننده و راهنمای صفحه

گفتیم که اینکه مقاله شما دارای محتوای بصری باشد، از اهمیت زیادی برخوردار است. با این حال محتوای بصری تنها به عکس‌ها و ویدئوها خلاصه نمی‌شود. اینکه شما بتوانید از لینک‌های هدایت‌کننده و راهنمای صفحه نیز استفاده کنید نیز تاثیر بسیار زیادی در جذب مخاطبین و مشتریان شما خواهد داشت.

 

4.عناوین ساده مقاله و ساختار تگ‌گذاری

عناوین و برچسب‌های ساده به مشتریان شما کمک می‌کنند مقالات مناسبی پیدا کنند که پاسخ‌های مورد نظرشان را دارد. روی نوشتن عناوین ساده و قابل فهم تمرکز کنید. به جستجوی ارگانیک مشتریانتان در گذشته نگاه و با تیم پشتیبانی خود در مورد برخی از سوالاتی که بیشتر پرسیده می شود، مشورت کنید. ما به شدت توصیه می‌کنیم از کلمات عملی مانند «چگونه» و «استفاده» استفاده کنید.

 

چه نکاتی در نوشتن مقاله مهم‌تر است؟

1.مخاطب خود را بشناسید

شناخت مخاطبان، کلید نهایی ایجاد یک مقاله موثر است. یادگیری درک فنی مخاطبان به شما این امکان را می‌دهد که به طور کامل نیازهای آن‌ها را برآورده کنید. به عنوان یک قاعده، شما باید درک کاملی از شخصیت‌های مشتری و رفتارهای مرتبط با آن‌ها داشته باشید.

از تیم پشتیبانی خود بخواهید فهرستی از سوالات مشتری که بیشترین زمان را برای آن‌ها صرف می‌کنند، ایجاد کنند. سپس مقالات را بر اساس این سوالات رایج طراحی کنید.

 

2.مقالات سئوشده ایجاد کنید

سعی کنید از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید تا محتوای‌تان سئوشده باشد. این ابزارها به شما بینشی در مورد آنچه مشتریان و کاربران‌تان در رابطه با سوالات پشتیبانی شما جستجو می‌کنند، می‌دهد. این کار به شما کمک می‌کند بفهمید چه نوع پرسش‌هایی بیشتر جستجو می‌شوند.

 

3.محتوای خود را با سرتیتر و زیرتیتر سازمان‌دهی کنید

سازماندهی محتوا یک گام مهم در حصول اطمینان از یافتن مشتریان مورد نظرتان است. به عنوان مثال، گنجاندن یک جدول محتوا باعث می‌شود تا کاربران راحت‌تر از اطلاعاتی که به آن‌ها نیاز ندارند بگذرند و مستقیما به جزئیات مورد نظرشان برسند.

 

 

نتیجه‌گیری

بخش مقالات یکی از مهم‌ترین قسمت‌های هر سایت است که تاثیر به‌سزایی در جذب مخاطب دارد. صرف زمان کافی روی این بخش در امتیاز گوگل شما تاثیر زیادی خواهد داشت. امیدواریم اطلاعات این بخش برایتان مفید بوده باشد.

 

منبع: whatfix.com

mahshid

Each person has a passion in life; mine is thinking, imagining, writing and enjoying how people react to my notes! :)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا