کارجویانمعرفی مشاغل

لیست کاملی از بهترین شغل ها برای افراد درونگرا

اگر تاکنون در تست‌های شخصیت‌شناسی شرکت کرده باشید، قطعا با اصطلاح افراد درونگرا و برونگرا روبه‌رو شده‌اید. در صورتی که به شناخت نسبتا خوبی از خودتان رسیده‌ باشید که درونگرا هستید یا برونگرا، احتمالا با این سوال روبه‌رو شدید که بهترین شغل ها برای افراد درونگرا کدام ها هستند یا اینکه شغل های مناسب برای افراد برونگرا کدام‌ها هستند؟ برای پیدا کردن جواب سوالاتتان در ادامه این مقاله از وبلاگ سایت کاریابی جاب آفر با ما همراه باشید.

 

به چه کسی درونگرا گفته می‌شود؟

برای اینکه شغل‌های مناسب این گروه از افراد را معرفی کنیم، بهتر است در ابتدا بگوییم که به چه کسی درونگرا گفته می‌شود. درونگراها به طور گسترده به عنوان افرادی شناخته می‌شوند که ترجیح می‌دهند انرژی کمتری را برای تعاملات اجتماعی صرف و زمان بیشتری را به تنهایی سپری کنند. آن‌ها بیشتر محتاط و متفکر هستند و ترجیح می‌دهند زمانشان را به دور از موقعیت‌های استرس‌زا می‌گذرانند؛ چراکه درونگراها اغلب بیشتر مستعد اضطراب‌های اجتماعی هستن و به دنبال شغل‌هایی می‌گردند که کمترین استرس را داشته باشند.

برخلاف تصور رایج، درونگراها همیشه از نظر اجتماعی ساکت یا گوشه‌گیر نیستند. نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که افراد مختلف متفاوت هستند و هر یک از این صفت‌ها می‌توانند در افراد مختلف در گستره متفاوتی خودشان را نشان می‌دهند. بسیاری از درونگراها مهارت‌های بین فردی فوق‌العاده‌ای دارند و به راحتی می‌توانند برخی از مسئولیت‌های برونگرا را به عهده بگیرند. با این حال، آن‌ها در موقعیت‌هایی پیشرفت می‌کنند که با نیازها و تیپ شخصیتی آن‌ها هماهنگی بیشتری داشته باشد.

در نظر داشته باشید که برخی از مشاغل متکی به شبکه‌های تهاجمی، همکاری مداوم با دیگران و به طور کلی محیط‌های بیش از حد تحریک کننده برای افراد درونگرا آزاردهنده هستند. بنابراین در صورتی که یک فرد درونگرا را در این موقعیت‌ها قرار دادید، تعجب نکنید که چرا مهارت‌هایشان شکوفا نمی‌شود.

 

بهترین شغل ها برای افراد درونگرا کدام ها هستند؟

اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که در آگهی های استخدام به دنبال شغل مناسب خود می‌گردند شاید بد نباشد که قبل از فرستادن رزومه نگاهی به لیست زیر بیندازید:

 

  1. دانشمند داده

دانشمند داده متخصص تجزیه و تحلیل داده‌های خام و ساختارنیافته است. آن‌ها از مهارت‌هایشان برای منبع‌یابی، مدیریت و تفسیر داده برای حل مشکلات هستند. هدف آن‌ها استفاده از داده‌ها برای کمک به شرکت‌ها در تصمیم‌گیری استراتژیک تجاری است.

 

  1. حسابدار

حسابدارها افرادی هستند که از دفاتر نگهداری می‌کنند و سوابق مالی و ریسک‌ها را نیز تجزیه و تحلیل می‌کنند. نکته مهم اینجاست که کسب و کارهای زیادی به حسابداری نیاز دارند و این حرفه به ندرت نیاز به یک شخصیت برونگرا دارد.

 

  1. دامپزشک

درست است که دامپزشکان باید به طور منظم با صاحبان حیوانات خانگی در ارتباط باشند، اما بیشتر زمان آن‌ها صرف مراقبت از حیوانات می‌شود. دامپزشکان اغلب یا به طور مستقل یا با تیم کوچکی از تکنسین‌ها و دستیاران کار می‌کنند.

 

  1. ویراستار

مسئولیت اصلی یک ویراستار بررسی دقیق آثار مکتوب قبل از انتشار است. این افراد خطاهای گرامری، مشکلات املایی و گیرایی کلی نوشته‌ها را بررسی می‌کنند. ویراستاران همچنین باید بر تولید محتوا نیز نظارت مستقیم داشته باشند.

 

  1. مهندس نرم افزار

توسعه‌دهندگان نرم افزار اغلب به عنوان شغل تنها شناخته می‌شوند! در حالی که توسعه‌دهندگان اغلب می‌توانند در تیم‌هایی که متشکل از صدها یا هزاران نفر هستند کار کنند، اما کار روزانه آن‌ها کاملاً مستقل است.

 

  1. طراحان گرافیک

طراحان گرافیک مسئول خلق هنر دیجیتال هستند. آن‌ها ممکن است آرم، ابزارهای بصری برای تبلیغات، گرافیک برای استفاده در محتوای آنلاین و موارد دیگر ایجاد کنند. جذابیت طراحی گرافیک این است که می‌تواند کاملا انعطاف‌پذیر باشد. این افراد می‌توانند در یک آژانس تبلیغاتی مملو از افراد خلاق کار کنند یا به تنهایی در اتاق خودشان فعالیت‌شان را ادامه دهند.

 

  1. نویسنده

یکی از بهترین شغل ها برای افراد درونگرا نویسندگی است. ذات این شغل به تنهایی و محیط آرام نیاز دارد. مانند طراحی گرافیک، نویسندگی نیز انعطاف‌پذیری زیادی دارند. برای این شغل نیز موقعیت‌های زیادی وجود دارد، مانند داستان‌نویسی یا کپی‌رایتینگ. نویسندگان همچنین می‌توانند از راه دور و با شرایط مخصوص به خود کار کنند.

 

  1. مدیر محتوا

یک مدیر محتوا بر استراتژی‌های توسعه یک شرکت نظارت می‌کنند. کسب و کارهای مدرن نیاز به انتشار وبلاگ‌ها، پست‌های رسانه‌های اجتماعی، ویدئوها، محتوای تعاملی و موارد دیگر دارند. یک مدیر محتوا بر همه این‌ها نظارت می کند.

 

  1. روانشناسی برای افراد درونگرا

درونگراها اغلب خودآگاه هستند و دانش را هدایت می‌کنند. رشته روانشناسی ممکن است برای بسیاری از مسیر شغلی مفیدی باشد. این شامل مطالعه افکار، رفتارها و احساسات است. روانشناسان با استفاده از اصول مشاهده، آزمایش و ارزیابی به افرادی که از مشکلات عاطفی رنج می‌برند کمک می‌کنند. این می‌تواند یکی بهترین شغل ها برای افراد درونگرا باشد زیرا به شما امکان می‌دهد با بیماران خود تعاملات سنجیده‌ای داشته باشید.

بیشتر بخوانید: بهداشت روان در محیط کار چیست؟

 

  1. هنرمند

درونگراها به عنوان یک هنرمند پیشرفت چشم‌گیری خواهند داشت، زیرا بیشتر وقت خود را در تنهایی صرف خلق کردن آثار هنری می‌کنند. بیشتر هنرمندان فضای کاری مناسب را برای هنر و رفاه عاطفی خود را تنظیم می‌کنند که به آن‌ها اجازه می‌دهد سطح استرس‌شان را کم نگه دارند.

 

شغل های مناسب برای افراد برونگرا کدام ها هستند؟

افراد برونگرا برخلاف افراد درونگرا تعاملات اجتماعی گرمی دارند. این افراد اغلب با ویژگی‌هایی مانند اجتماعی، اظهارگر و قاطع، خونگرم، فعال، هیجان‌خواه و مثبت شناخته می‌شوند.

افراد برای توصیف برونگراها معمولا از صفاتی مانند پرحرف، اجتماعی، کنش‌گرا، مشتاق، دوستانه و اهل رفتار استفاده می‌کنند.

البته که باید در نظر گرفت که بعضا ممکن است این افراد ویژگی‌های شخصیتی نسبتا منفی مانند توجه‌طلبی و حواس‌پرتی نیز داشته باشند و اینکه به ندرت می‌توانند زمانی را به تنهایی بگذرانند؛ به همین دلیل ممکن است به دنبال رفتارهای پرخطر باشند.

شغل‌هایی که برای این افراد مناسب است:

  1. مهماندار هواپیما
  2. برنامه‌ریز مجالس
  3. معلم
  4. بازپرس جنایی
  5. مدیر کل
  6. مشاور مالی
  7. مدیر بازاریابی
  8. پرستار
  9. وکیل
  10. مدیر فروش
  11. مدیر ساخت و ساز
  12. آسیب‌شناس گفتار
  13. کاردرمانگر
  14. فیزیوتراپیست

 

نتیجه‌گیری

درست است که افراد مختلف با توجه به واکنش‌هایی که در موقعیت‌های متخلف از خودشان نشان می‌دهند در دسته‌بندی‌های درونگرا یا برونگرا جای می‌گیرند؛ با اینحال نکته قابل توجه این است که همه افراد کاملا درنگرا یا کاملا برونگرا نیستند بلکه در طیفی از این حالت‌های احساسی قرار می‌گیرند.

بنابراین در صورتی که در هر یک شغل‌های بالا موفق هستید، به این معنا نیست که شما صد در صد درونگرا یا برونگرا هستید و ممکن است به دلیل توانمندی‌های ویژه شما باشد.

منابع: verywellmind.com

.indeed.com

careersherpa.net

mahshid

Each person has a passion in life; mine is thinking, imagining, writing and enjoying how people react to my notes! :)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا