توسعهکارجویان

به 5 سرگرمی نیاز دارید

بارها و بارها درباره موفقیت و شیوه‌‌های توسعه فردی شنیده‌اید. بسیاری از شنیده‌هایتان تکراری هستند یا انجام دادنشان در واقع غیر ممکن است. اما تنها نکته‌ای که در تمام آن‌ها به صورت مشترک دیده می‌شود این است که موفقیت و پولدار شدن فرمول دارد. بله! ما در این مقاله فرمول موفقیت را به شما معرفی خواهیم کرد. این جمله را فراموش نکنید: «شما به 5 سرگرمی نیاز دارید» تا به انسان موفقی تبدیل شوید.

برای اینکه بدانید این سرگرمی‌ها چیستند، در ادامه این مقاله جاب آفر  با ما همراه باشید.

 

  1. یک سرگرمی که برایتان پولساز باشد

گوش همه ما زمانی که حرف پول درآوردن به میان می‌آید، زنگ می‌زند. خبر خوب اینجاست که می‌توانید سرگرمی داشته باشید که توسط آن پول درآورید. پول درآوردن همه چیز نیست اما درصورتی که به کارتان علاقه داشته باشید، می‌تواند کاملا سرگرم‌کننده باشد.

اگر انقدر باهوش بوده‌اید که بتوانید اشتیاقتان را به حرفه کاریتان تبدیل کنید، پس قطعا از پس این مرحله به خوبی برآمده‌اید.

 

 

  1. یک سرگرمی که شما را از لحاظ فیزیکی سالم نگه دارد

بدن ما برای حرکت و فعالیت طراحی شده است؛ مانند یک خودرو یا یک وسیله نقلیه که اگر حرکت نکند، خراب می‌شود.

حال ممکن است همه افراد دلشان نخواهد که هر روز ساعت 5 صبح از خواب بیدار شوند و بدوند! هر کس به فعالیت خاصی علاقه دارد. بنابراین خیلی مهم است که بتوانیم سرگرمی مورد علاقه‌مان را پیدا کنیم که باعث شود سبک زندگی سالم‌تری داشته باشیم.

سلامتی باید اولویت اول شما باشد. بنابراین ارزش این را دارد که روی آن وقت بگذارید و پیدا کنید که از چه کاری لذت می‌برید. دوست دارید برقصید یا بدوید؟ این انتخاب شماست. مهم این است که تحرک و فعالیت داشته باشید.

 

 

  1. فعالیتی که شما را خلاق نگه دارد

وقتی می‌گوییم به 5 سرگرمی نیاز دارید قطعا داشتن یک سرگرمی خلاقانه یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین‌های آن‌هاست زیرا به بهبود عملکرد مغز، بهبود تمرکز و ابراز احساسات کمک می‌کند.

بیان خود از طریق هر شکلی از هنر یا خلق چیزی از ابتدا، حسی باورنکردنی از موفقیت در شما ایجاد می کند. شادی به ارمغان می‌آورد و به شما این امکان را می‌دهد تا احساسات و عواطف خود را از طریق عناصر بصری کشف کنید.

وقتی به سرگرمی‌های خلاقانه فکر می‌کنیم، صنایع دستی همیشه اولین چیزی است که به ذهن می‌رسد، اما آیا تا به حال آشپزی یا باغبانی را به عنوان یک سرگرمی در نظر گرفته‌اید؟ ساختن یک باغ از ابتدا، طراحی چیدمان و کار کردن روی زمین می‌تواند به همان اندازه خلاقانه و الهام‌بخش باشد.

 

 

  1. یک سرگرمی که دانش شما را بیشتر کند

در سالی که گذشت حدودا چند کتاب خواندید؟ اکثر ما خواندن و مطالعه کردن را در دسته سرگرمی‌ها حساب نمی‌دهیم. با اینحال نکته اینجا نیست. نکته این است که شما به سرگرمی و فعالیتی نیاز دارید که شما را باهوش‌تر کند، ذهن شما را به چالش بکشد و باعث شود شما چیز جدیدی یاد بگیرید.

فرقی نمی‌کند که چند سالتان است، پیدا کردن چنین سرگرمی در هر سن و شرایطی برای شما سودمند است. یاد گرفتن یک زبان جدید یکی از بهترین انتخاب‌هایی است که باعث افزایش دانش شما می‌شود.

 

  1. یک سرگرمی که باعث رشد فکری شما شود

مدیتیشن یا معنویت کلماتی هستند که وقتی به طرز فکر خود فکر می‌کنیم به ذهنمان خطور می‌کند. طرز فکر ما نیز به شدت تحت تأثیر افرادی است که در اطرافمان هستند و می‌تواند بسیار مفید یا مضر باشد. وقت گذاشتن برای خوداندیشی در مورد چیزها راهی عالی برای تکامل ذهنیت شماست.

برای درک این سرگرمی می‌توانید این سوالات را از خودتان بپرسید:

  • چطور با خودتان صحبت می‌کنید؟
  • از چه کلماتی برای توصیف چیزها استفاده می‌کنید؟ این کلمات منفی هستند یا مثبت؟
  • آیا آنگونه که فکر می‌کنم رفتار می‌کنم؟
  • آیا فردی هستم که خودم را با افرادی احاطه کرده‌ام که طرز فکر مشترکی با من دارند؟
  • برای حمایت از ذهنیتی که می‌خواهم داشته باشم، چه عادت‌هایی را می‌توانم تغییر دهم؟
  • آخرین بار چه زمانی کاری خارج از منطقه امنتان را انجام دادید؟

 

 

کار های جالب برای سرگرمی در خانه

هر یک از سرگرمی‌هایی که در بالا نام بردیم در خانه‌ هم قابل انجام دادن هستند. مثلا در زمان پاندمی کرونا متوجه شدیم که بسیاری از کارها را به راحتی می‌توان در خانه انجام داد.

برای ورزش در خانه هم به وسایل زیادی نیاز ندارید. حتی می‌توانید به راحتی و بدون نیاز به هیچ وسیله‌ای تمرینات کششی انجام دهید یا برقصید. بقیه فعالیت‌ها هم به همین راحتی از خانه در تابستان قابل انجام شدن هستند.

 

نتیجه‌گیری

مهم‌ترین نکته‌ای که باید در انجام دادن هر کاری به آن توجه کنید این است که چقدر از آن لذت می‌برید و چقدر انجام دادن آن کار برایتان اهمیت دارد. حتی زمانی که پای پول درآوردن نیز به میان می‌آید اگر از کاری که منجر به کسب درآمد می‌شود لذت نبرید، در نهایت دچار احساس سرخوردگی خواهید شد.

این نکته در زمینه ورزش یا حتی تفریحات نیز اهمیت دارد. حتی اگر شما از تفریحاتتان به اندازه کافی لذت نبرید باز هم در نهایت احساس خوبی نسبت به خودتان یا زندگی‌تان نخواهید داشت. بنابراین فراموش نکنید که به 5 سرگرمی نیاز دارید

 

منابع: linkedin.com

anamikamishra.com

hobby-x.za.messefrankfurt.com

 

 

mahshid

Each person has a passion in life; mine is thinking, imagining, writing and enjoying how people react to my notes! :)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا