توسعهکارفرمایان

آنچه رهبران منابع انسانی در شرایط عدم قطعیت امروزه به آن نیاز دارند

87% از متخصصان منابع انسانی‌ می‌گویند که با چالش‌های شخصی روبه‌رو هستند و شما به عنوان یک رهبر منابع انسانی، در حال چرخش به عقب و جلو بر روی یک آونگ بین رونق استخدام و رکود استخدام هستید، سازمان شما راه حل‌های بزرگ با بودجه اندک درخواست‌ می‌کند، کارمندان با مشکلات کار از خانه یا مشکلات مربوط به ماندن در محل کار به سراغ شما‌ می‌آیند و این بالاتر از همه چیزهایی است که در زندگی شما و در خارج از محل کارتان اتفاق‌ می‌افتد. به عنوان یک رهبر منابع انسانی، از همه افراد دیگر مراقبت‌ می‌کنید، اما چه کسی به فکر شماست؟

در این مقاله بررسی می‌کنیم که چگونه‌ می‌توانیم با حفظ سلامت روان خود از خود و کسب‌و‌کارمان مراقبت کنیم. در اینجا سه ​​نکته کلیدی برای آماده‌سازی وجود دارند:

1. اولویت‌بندی دقیق و بی‌امان را تمرین کنید

یکی از ترفندهایی که می‌توانید فوراً از آن استفاده کنید، اولویت‌بندی دقیق و بی‌وقفه است. این شایستگی است که‌ همه ما باید تمرین کنیم. ما به عنوان رهبران مردمی، به ویژه در حوزه منابع انسانی، تمایل داریم به همه چیز «بله» بگوییم و‌ می‌خواهیم مورد رضایت افراد تیم باشیم. می‌خواهیم کارکنان را به چالش بکشیم و بگوییم که خشنودکننده مردم نباشید، [بلکه] روی مسائلی تمرکز کنید که بیشترین اهمیت را برای موفقیت کسب‌وکار دارند.

به جای تلاش برای کنترل و به عهده گرفتن همه چیز، به مسائل پراهمیت پایبند باشید و با تیم خود در مورد فعالیتی که روی آن کار‌ می‌کنید شفاف باشید. این به همه کمک می‌کند تا در مورد اینکه چه چیزی برای کسب‌وکار اولویت دارد، هم نظر باقی بمانند.

2. راه‌هایی برای کاهش فرسودگی شغلی پیدا کنید

40% از رهبران منابع انسانی‌ می‌گویند که به دلیل فرسودگی شغلی به ترک نقش فعلی خود فکر کرده‌اند… از چه چیزی فرار‌ می‌کنید و به سمت چه چیزی‌ می‌دوید؟ اگر علت این فرسودگی شغلی را شناسایی نکرده‌اید، حدسمان این است که آن را در شغل بعدی نیز بازسازی خواهید کرد و با آن مواجه خواهید شد. حقیقت تلخ این است که هیچ‌کس جز خودتان به فکر شما نخواهد بود. به‌عنوان یک متخصص منابع انسانی، شما باید مراقب خودتان باشید. زمانی که متوجه شویم مسئول مراقبت از خود هستیم، بهتر عمل خواهیم کرد.

در اینجا مواردی وجود دارد که مطمئناً در روال خود مراقبتی خود باید بگنجانید:

  • حداقل هفته‌ای یکبار یوگا کنید: حتی اگر فقط یک بار در هفته باشد، باز هم چیزی است که در برنامه گنجانده شده است که کمک‌ می‌کند آرام شوید.
  • ارتباط با طبیعت: رفتن از صفحه کامپیوتر به صفحه گوشی به صفحه تلویزیون بهترین راه برای مقابله با استرس نیست. به‌طور مثال وقتی احساس غرق شدن می‌کنید، به تیم اطلاع دهید که می‌روید تا بتوانید کمی قدم بزنید و ذهن‌تان را پاک کنید.
  • غذا بخورید: این یکی ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما برای همه ما پیش‌ می‌آید که روزی جلسات پشت سر هم داشته‌ایم و وقتی ساعت ۲ بعد از ظهر می‌رسد تنها چیزی که خورده‌اید دو قهوه و یک بطری آب بوده است. وقتی متوجه این اتفاق می‌شوید، فقط یک لحظه طول می‌کشد تا متوقف شوید و بدنتان را تغذیه کنید. همه ما به این کار نیاز داریم!

استرس به این دلیل که هر روز پیاده‌روی می‌کنید به‌طور جادویی از بین نمی‌رود، اما توجه روتین‌تان حول چیزهای کوچکی که به شما کمک می‌کند تمرکز و آرامش بیشتری داشته باشید، می‌تواند مانع از فرسودگی شدید باشد.

3. جامعه خود را بسازید

بهترین یادگیری و پیشرفتی که داشته‌ایم از آموزش حین کار است. با آموزش سبک یادگیرنده، باید تمایل داشته باشید که سؤال بپرسید و زمانی که چیزی را نمی‌دانید اعتراف کنید. شما به کسی نیاز دارید که مشکلات‌تان را درک کند و هیچ کتاب یا دوره‌ای به اندازه تجربه شما سفارشی نشده است. وقتی با مشکلی مواجه می‌شوید، افرادی را در یک شرکت و موقعیت مشابهی که در آن هستید پیدا کنید. همه چیز را بپرسید و بپرسید که چگونه این کار را انجام خواهند داد. بهترین و مرتبط‌ترین حمایت احتمالاً در افرادی با نقش‌های مشابه یافت می‌شود که درک می‌کنند که شما در حال آموزش و گذراندن چه مسائلی هستید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا