توسعهکارجویان

3 دلیل برای نشان دادن خود واقعی‌تان در محیط کار

تصور کنید واقعا می‌توانستید خود واقعی تان را در محیط کار نشان دهید. چه حسی پیدا می‌کردید؟ اینکه بخواهید در محیط کاری دائما نقابی روی صورتتان داشته باشید و خود واقعی‌تان را پنهان کنید، از شما انرژی زیادی خواهد گرفت. این موضع حتی می‌تواندن تمرکز شما را از اصل مطلب که کار و حرفه شماست، دور کند.

ممکن است تا به امروز دلایل زیادی برای مخفی کردن خود واقعی‌تان در محیط کاری شنیده باشید؛ ما امروز در این مقاله جاب آف به شما 3 دلیل اصلی ارائه می‌کنیم که چرا باید خود واقعی‌تان را در محیط کار هم حفظ کنید. با ما همراه باشید.

 

  1. پنهان کردن خود واقعی تان خسته‌کننده است

اینکه بخواهید برای همرنگ جماعت شدن، خود وقاعی‌تان را پنهان کنید، بسیار خسته‌کننده و انرژی‌بر است. یکی از طرفداران پروپا قرص این موضوع، “Bozoma Saint John” است. سنت جان یک مدیر بازاریابی ماهر و یک نماد مد جهانی است که در مجلاتی مانند “Vogue” و “Glamour” به دلیل پوشیدن رنگ‌های روشن، الگوهای برجسته و درخشش زیاد در محل کار معرفی شده است. اوکه قبلا به عنوان مدیر ارشد بازاریابی در نتفلیکس (Netflix) و اندیور (Endeavor) فعالیت می‌کرد، در 45 سالگی به عنوان مدیر ارشد برند در اوبر (Uber) و مدیر بازاریابی در “Apple Music” فعالیت می‌کند.

این در حالی است که «لباس» ممکن است بی‌ربط به عملکرد شغلی به نظر برسد!

 

  1. افراد جذب شخصیت‌های واقعی می‌شوند

زمانی که وارد یک مصاحبه می‌شوید، تمام سعی‌تان را می‌کنید که شخصیتتان را به نمایش بگذارید. این نکته برای کارفرما هم کاملا مهم است، چرا که آن‌ها در مرحله اول جذب این می‌شوند که چقدر با فرهنگ سازمانی همخوانی دارید و اینکه خود آن‌ها می‌توانند با شما کار کنند یا نه.

بنابراین زمانی که استخدام می‌شوید به این معنی است که شخصیت شما مورد تایید بود. پس چرا شخصیت واقعی‌تان در محیط کار نشان ندهید؟!

انسان‌ها از شخصیت واقعی افراد در محیط کار استقبال می‌کنند. زیرا در این صورت راحت‌تر می‌توانند به آن‌ها اعتماد کنند. بنابراین سعی کنید حتما شخصیت واقعی‌تان به همکارانتان نشان دهید.

  1. اصالت، مسیر شغلی‌تان را هموار می‌کند

منظور از اصالت، نشان دادن انسانیت است. اگر تصمیم بگیرید که همواره رفتاری متفاوت با شخصیت‌تان نشان دهید، ممکن است در موقعیت‌های متفاوت به دلیل نقابی که به چهره زده‌اید، نتوانید واکنشی انسانی به موقعیت‌ها نشان دهید.

 

نکاتی برای داشتن خود واقعی در محیط کار

 

  • به زمان، مکان و موقعیت توجه کنید

نشان دادن خود واقعی تان به این معنی نیست که هر عقیده فیلتر نشده‌ای را با همکاران‌تان به اشتراک بگذارید یا چیزی بپوشید که برای نوع کاری که انجام می‌دهید، ناامن باشد. در برخی شرایط، اینکه کاملا خودِ خودتان باشید، مناسب نیست.

اینکه در چه موقعیتی کدام بخش از شخصیتتان را به نمایش می‌گذارید، مهم است. مایک راکر (Mike Rucker)، دانشمند علوم رفتاری در “Fast Company” می‌نویسد: «اصالت مهم است، اما رویکردی معتدل که از فراگیری و امنیت عاطفی برای همه حمایت می‌کند، در محل کار تضمین می‌شود.»

 

  • توجه کنید که آیا شرکت شما از این صداقت استقبال می‌کند یا نه؟

به این نکته دقت کنید که این صداقت در نهایت به کجا خواهد رسید. به محل کار خود نگاه کنید و ببینید آیا این شرکتی است که کارمندان را تشویق می‌کند تا نظرات خود را بیان کنند؟ آیا جایی است که در آن احساس راحتی کنید تا دیدگاه‌هایتان را با همکاران به اشتراک بگذارید؟

 

نتیجه‌گیری

افراد مختلف، شخصیت‌های منحصر به‌فردی دارند. به همین دلیل هم افراد مختلف استعدادها و توانایی‌های مختلفی دارند. اگر افراد در محیط کار احساس امنیت کافی نکنند و نتوانند خود واقعی‌شان را نشان دهند، ممکن است توانایی‌هایشان نیز تحت تاثیر قرار بگیرد و نتوانند تمام پتانسیل‌شان را به نمایش بگذارند. به همین دلیل سعی کنید تا جایی که ممکن است از نشان دادن شخصیت واقعی‌تان نترسید.

 

منبع: glassdoor.com

 

 

 

 

mahshid

Each person has a passion in life; mine is thinking, imagining, writing and enjoying how people react to my notes! :)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا