توسعهکارجویان

میان وعده‌های مناسب برای محیط کار

 

زمانی که روزهای کاری شلوغ و پراسترسی را می‌گذرانید، انرژی بیشتری مصرف می‌کنید. به همین خاطر هم به میان‌وعده‌‌های مناسب محل کار نیاز دارید که سالم و خوشمزه باشد تا بتوانید انرژی از دست رفته‌تان را بازیابی کنید.

بهتر است میان وعده‌هایی برای محل کارتان تهیه کنید که سنگین نباشند و برای مدت طولانی‌تری شما را سیر نگه دارد. اگر در حال حاضر ایده‌ای در ذهنتان ندارید که چه چیزهایی می‌توانید آماده کنید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

 

  1. مغزی‌جات

طبیعتا اولین چیزی که در این لیست قرار می‌گیرد، مغزی‌جات است. فواید مغزها بر هیچکس پوشیده  نیست. از بیماری‌های قلبی و مغزی جلوگیری می‌کند، چربی بد خون را کاهش و چربی خوب را افزایش می‌دهد. علاوه بر همه این موارد، مغزها تایم طولانی‌تری شما را سیر نگه می‌دارد و همیشه می‌تواند روی میز و در دسترس شما باشد.

 

  1. پاپ‌کورن

برخلاف نصور عموم، پاپ‌کورن یک خوراکی سالم است. پاپ‌کورن‌هایی که خودتان در خانه با کمی کره و نمک آماده می‌کنید، هم سالم و هم بسیار خوشمزه هستند. برای تایم طولانی شما را سیر نگه می‌دارند و چون سبک هستند به راحتی می‌توانید آن‌ را به محل کارتان بیاورید.

 

  1. میوه

امکان ندارد که شما لیستی از خوراکی‌های سالم و  خوشمزه داشته باشید و میوه‌ها جزو آن‌ها نباشند. شما علاوه‌بر میوه‌ها می‌توانید از سبزیجاتی مانند خیار، کرفس، فلفل دلمه‌های رنگی و … نیز به عنوان میان وعده‌های کم کالری استفاده کنید.

 

  1. شکلات تلخ

شکلات تلخ سرشار از مواد مغذی و معدنی است و می‌تواند سلامت کلی بدن شما را بهبود دهد. علاوه‌بر آن یکی از بهترین منابع آنتی‌اکسیدانی روی زمین شناخته می‌شود. به‌علاوه مطالعات نشان می‌دهند که خوردن شکلات تلخ می‌تواند احتمال بروز بیماری‌های قلبی را کاهش دهد.

 

  1. گرانولا

گرانولا منبع بسیار خوبی از فیبر و آهن است. با اینکه این خوراکی، کاملا سالم است با این حال کالری بالایی دارد. بنابراین اگر رژیم غذایی خاصی دارید در مصرف آن دقت کنید.

 

  1. ترکیب میوه خشک و آجیل

تنها چیزی که می‌تواند از آجیل یا میوه خوشمزه‌تر باشد، ترکیب این دو است. به‌عنوان میان‌وعده می‌توانید برای خودتان بسته‌های کوچکی از ترکیب مغزها و میوه‌های خشک استفاده کنید.

 

  1. شیک پروتئین

اگر ورزشکار هستید و در طول روز دائم میزان پروتئین مصرفی‌تان را کنترل می‌کنید، یکی از بهترین میان وعده‌ها برای شما، شیک پروتئینی است. شما می‌توانید با استفاده از پودر پروتئین، شیر کم چرب و طعم‌دهنده‌های مورد علاقه‌تان شیک پروتئینی آماده کنید.

 

  1. پنیر رشته‌ای

کمتر کسی را پیدا می‌کنید که به پنیر علاقه‌ای نداشته نباشد. اما به دلیل اینکه پنیر رطوبت  و امکان فاسد شدن دارد، افراد از آن به عنوان میان وعده استقبال نمی‌کنند. با این حال پنیرهای رشته‌ای کمی خشک‌ترند و کمتر ممکن است فاسد شوند، یه همین دلیل هم به راحتی می‌توانید به عنوان میان وعده از آن استفاده کنید.

 

 

نتیجه‌گیری

همانطور که در بالا هم گفتیم، استفاده از میان وعده یکی از بهترین راهکارهایی است که می‌توانید با استفاده از آن انرژی‌ و به طبع بهره‌وری‌تان را در طول روز حفظ کنید.

هر کس با توجه به سلیقه غذایی، طبع بدنی و بودجه‌ای که در اختیار دارد می‌تواند میان وعده‌های مورد علاقه‌اش را تهیه کند. به این شکل از خوردن غذاهای مضر جلوگیری می‌کنید و برای مدت طولانی‌تری سیر می‌مانید.

 

منبع: healthline.com

fooda.com

 

 

mahshid

Each person has a passion in life; mine is thinking, imagining, writing and enjoying how people react to my notes! :)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا