پیش از استخدامکارفرمایان

9 مورد از پرتقاضاترین مهارت‌‌‌‌‌‌‌های نرم

زمانی که برای شغلی درخواست می‌دهید، روش‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید رزومه‌تان را بهبود دهید. افزودن مهارت‌های نرم، یکی از کارهایی است که باید انجام دهید. یکی دیگر از کارهایی که می‌توانید انجام دهید این است که آگهی درخواست شغل و  فهرست را بررسی کنید تا ببینید اولویت‌های کارفرما چیست و مطمئن شوید که کدام مهارت و ویژگی برای کارفرما مهم‌تر است.

طبق آمار و تحقیقاتی (منبع  The Job Market Outlook for Grads) که منتشر شده است 93% از کارفرمایان گفته‌اند که مهارت‌های نرم جزو عوامل حیاتی در تصمیم‌گیری آن‌ها برای استخدام شناخته می‌شود.

حال ممکن است از خودتان بپرسید که مهارت‌های نرم شامل چه چیزهایی می‌شود؟

کریستین کلی (Kristin Kelley)، مدیر ارشد بازاریابی در “CareerBuilder”، می‌گوید: «به طور کلی، «ارتباطات». اینکه افراد در موقعیت‌ها و شرایط متفاوت و ترکیبی، چه عملکردی دارند.»

در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با این مهارت‌ها آشنا کنیم.

 

مهارت‌های نرم چه چیزهایی هستند؟

مهارت‌های نرم را به‌عنوان مهارت‌های شخصی‌تان در نظر بگیرید. کارهایی که، به غیر از مهارت‌های فنی مورد نیاز برای کار، شما را به یک کارمند عالی تبدیل می‌کند. این مهارت‌ها ممکن است به صورت طبیعی در وجود شما باشند یا ممکن است شما برای یادگرفتن آن‌ها آموزش دیده باشید. مهارت‌های نرمی که رزومه‌تان لیست می‌کنید باعث می‌شود شما در نگاه اول در نظر کارفرمایان کاملا قدرتمند به نظر بیایید.

 

مهم‌ترین مهارت‌های نرم کدام‌ها هستند؟

  1. مهارت‌ حل مسئله و نوآوری

هیچ کارفرمایی انتظار ندارد که در یک موقعیت سخت و استرس‌زا کارکنان بگویند که نمی‌دانند چه اقدامی باید انجام دهند. آن‌ها انتظار دارند که شما بتوانید کاملا منطقی به موضوع نگاه کنید و براساس مشکل به وجود آمده راه‌های خلاقانه پیشنهاد کنند.

علاوه‌بر این، آن‌ها انتظار دارند که در شرایط ایده‌آل شما نه تنها بتوانید مسئله فعلی را حل کنید بلکه بتوانید راه حل‌های نوآورانه‌ای نیز برای جلوگیری از مسائل مشابه پیشنهاد کنید.

 

  1. مهارت‌های ارتباطی

مهارت‌های ارتباطی می‌تواند شامل هرچیزی باشد؛ اینکه شما چقدر می‌توانید با همکارانتان ارتباط برقرار کنید تا اینکه چقدر توانایی متقاعد کردن مشتری‌ها را دارید. اکنون که بیشتر ارتباطات از طریق ایمیل، چت، تماس‌های ویدئویی یا کنفرانس تلفنی انجام می‌شود، مهارت‌های ارتباطی قوی بیش از هر زمان دیگری حیاتی است.

 

  1. مدیریت زمان

با به وجود آمدن شرایط پاندمی، بسیاری از افراد شروع به کار کردن از خانه‌ها کردند. این نکته باعث شد که کارفرمایان مدیریت زمان را به لیست مهارت‌های نرم اضافه کنند.

مدیریت زمان به این معنی است که می دانید چگونه برنامه خود را، چه روزانه و چه فراتر از آن، سازمان‌دهی کنید تا پروژه‌های خود را به موقع و با کارایی بیشتری انجام دهید.

درست است که کار از خانه در واقع می‌تواند با حذف رفت و آمد در هر دو طرف در وقت افراد صرفه‌جویی کند، اما حواس‌پرتی زیادی را نیز به شما اضافه کند. این بستگی به شما دارد که چقدر خوب می توانید روی کار خود تمرکز و زمان خود را برای کارآمد ماندن، مدیریت کنید بدون اینکه مدیری بالای سرتان باشد.

 

  1. رشد فکری

وقتی نوبت به تضمین طول عمر در حرفه شما می‌رسد، باید بتوانید رشد کنید و با تغییرات در صنعت خود و بازار کار سازگار شوید. با مکانیزه شدن مشاغل و صنایع، داشتن ذهنیت رشد ضروری است.

پس رشد فکری چیست؟ افراد حرفه‌ای با ذهنیت رشد انگیزه دارند تا با یادگیری مداوم مهارت‌های جدید به سطوح بالاتری از موفقیت برسند تا بتوانند همگام با یک بازار در حال تغییر، حرکت کنند.

 

  1. هوش هیجانی

هوش هیجانی توانایی درک، ارزیابی و پاسخ به احساسات خود و دیگران است. این بدان معناست که شما می‌توانید همدلانه در مورد افراد اطراف خود و روابط بین فردی که در محل کار ایجاد می‌شود، فکر کنید.

در واقع، یک نظرسنجی توسط CareerBuilder گزارش داد که 71% از کارفرمایان به هوش هیجانی یک کارمند بیش از “IQ” اهمیت می‌دهند، در حالی که 75% احتمال بیشتری دارد که کارمندی با “EQ”  (ضریب عاطفی) بالاتر را نسبت به فردی با IQ بالاتر استخدام کنند.

 

  1. همکاری

همکاری با همکارانتان آنقدرها هم که به نظر می‌رسد آسان نیست. کسانی که معتقدند فقط خودشان می‌دانند چگونه کار را انجام دهند و به دیگران اعتماد چندانی ندارند، می‌توانند در دفتر تنش ایجاد کنند و به کارایی کلی آسیب بزنند.

با نمایش توانایی خود در کار با اعضای تیم، بهترین مهارت‌های نرم خود را در همکاری نشان دهید. شما باید بتوانید این ویژگی‌ را در طول مصاحبه خود نیز برجسته کنید.

 

  1. سازگاری

تغییر، بخشِ جدایی‌ناپذیر از محیط‌‌های کاری است. پیشرفت سریع فناوری باعث می‌شود که همیشه کارها به روش‌های جدید و متفاوتی انجام شوند.

به همین دلیل مهم است که بتوانید خودتان را برای کار کردن با شیوه‎‌ها و شرایط متفاوت آماده کنید و صد البته بتوانید این توانایی را به کارفرمایان نشان دهید.

 

  1. گوش کردن فعالانه

همه افراد کسی را به خوبی گوش می‌کند دوست دارند. در نگاه اول ممکن است آسان به نظر برسد، اما درست گوش کردن کار چندان راحتی نیز نیست. تعریفِ درستِ گوش کردن فعالانه این است که شما بتوانید نشان دهید که کاملا با مکالمه طرف مقابل درگیر هستید، سوالات مناسبی بپرسید، ارتباط چشمی برقرار کنید و از همه مهم‌تر از قضاوت پرهیز کنید.

 

  1. رهبری

فرقی نمی‌‌کند که به دنبال چه سمت شغلی هستید، اکثر مدیران به دنبال کسی هستند که بتواند کمی فراتر از صرفا موقعیت شغلی‌شان را ببینند. در واقع مهارت رهبری ترکیبی از همه مهارت‌های نرم شناخته می‌شود. وقتی تمام این مهارت‌ها را در کنار هم قرار می‌دهید به فردی تبدیل می‌شوید ک نه تنها به خوبی کار می‌کند بلکه کار دیگران را نیز بهبود می‌دهد.

 

 

 

منبع: topresume.com

 

mahshid

Each person has a passion in life; mine is thinking, imagining, writing and enjoying how people react to my notes! :)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا