پیش از استخدامکارجویان

بهترین رشته های تحصیلی در دنیا کدام ها هستند؟

اینکه تصمیم بگیرید که چه رشته‌ای را برای تحصیل انتخاب کنید به فاکتورهای زیادی بستگی دارد؛ اینکه به چه چیزی علاقه دارید، در چه رشته‌ای استعداد دارید، چه هدفی را دنبال می‌کنید و موارد این چنینی. یکی از فاکتورهایی که برای افراد در انتخاب رشته‌ تحصیلی اهمیت زیادی دارد، این است که در دنیا چقدر مورد توجه هستند. ما در این مقاله سعی می‌کنیم بهترین رشته‌ های تحصیلی در دنیا کدام‌ ها هستند. با این حال این رشته‌ها به این معنا نیستند که درآمد هنگفتی دارند یا حتما موقعیت شغلی بسیار زیادی دارند؛ بلکه به این معناست که هر کدام از این رشته‌ها چالش‌های ذهنی منحصربه‌فردی را ارائه می‌کنند که باعث می‌شود مجموعه‌‌ای از مهارت‌ها را در شما گسترش می‌دهند که در همه حرفه‌ها قابل اجرا خواهند بود.

 

  1. مهندسی کامپیوتر

نه تنها در مورد رایانه‌ها، چه سخت‌افزار و چه نرم‌افزار، اطلاعات بیشتری کسب خواهید کرد، بلکه در مورد کاربردهای چنین دانشی، مانند نحوه تطبیق فناوری در یک سناریوی تجاری، نیز خواهید آموخت. به عنوان یک دانش‌آموخته رشته علوم کامپیوتر، شما در معرض مسائلی مانند رباتیک، برنامه‌های تشخیص زبان طبیعی، هوش مصنوعی، زبان‌های برنامه نویسی، تجزیه و تحلیل عددی و فناوری بازی قرار خواهید گرفت. بدون توجه به اینکه کدام بخش از صنعت را می‌خواهید دنبال کنید، حل مسئله جزء اصلی علم کامپیوتر است.

 

  1. ارتباطات

یکی از بهترین رشته های تحصیلی در دنیا، ارتباطات محسوب می‌شود. علاقه‌مندان به رشته‌های ارتباطات معمولا داستان‌سرایانی عالی با هوش سریع و شخصیت‌های برونگرا هستند. شما در این رشته‌ زمان قابل توجهی را صرف بررسی انواع مختلف ارائه‌ها مانند سخنرانی‌ها، متن‌ها و استراتژی‌های پشت پیام‌هایی که سخنرانان و نویسندگان برای بیان نظرات خود استفاده می‌کنند، می‌گذارید. شما در مورد پیام‌های شفاهی و غیرکلامی، واکنش مخاطبان و تأثیرات متنوع محیط‌های ارتباطی مختلف یاد خواهید گرفت. این شما را برای انبوهی از گزینه‌های شغلی در تجارت، تبلیغات، منابع انسانی، روابط عمومی، دولت، آموزش، رسانه و خدمات اجتماعی آماده می‌کند.

 

  1. دانش سیاسی

علم سیاست از آنجایی که اغلب با رویدادهای جاری و تحلیل‌های آماری پیچیده سروکار دارد، به موقع، جذاب و دائما در حال تغییر است. به طور خلاصه، این مطالعه سیاست دولت است و معمولا زمینه‌های رایج در این رشته عبارتند از دولت رسمی کشور، سیاست عمومی، امور خارجی، فلسفه سیاسی و دولت تطبیقی. رشته‌های علوم سیاسی، همه چیز درباره تفکر انتقادی و مهارت‌های ارتباطی عالی و به طور گسترده‌تر، درک تاریخ و فرهنگ را توسعه می‌دهند. مطمئن باشید که در این رشته خواندن، نوشتن و ریاضیات زیادی در انتظارتان قرار دارد. مسیرهای شغلی برای این رشته نیز احتمالی متنوع هستند، از وکیل گرفته تا سیاست‌مدار و روزنامه‌نگار.

 

  1. کسب و کار

در این رشته مهارت‌هایی مانند حل مسئله، تحلیل داده‌های عددی و تصمیم‌گیری را خواهید آموخت. مهارت‌های ارتباطی عالی را فراموش نکنید! در حین تحصیل در کسب و کار، پایه و اساس کاملی در تئوری‌ها و اصول حسابداری، امور مالی، بازاریابی، اقتصاد، آمار و کارکردهای منابع انسانی کسب خواهید کرد. شما در نحوه بودجه بندی، سازماندهی، برنامه ریزی، استخدام، هدایت، کنترل و مدیریت انواع مختلف سازمان‌ها، از کارآفرینی گرفته تا شرکت‌های چند میلیون دلاری خواهید بود. رشته کسب و کار همچنین شما را به فکر کردن در مورد موضوعاتی مانند تنوع، اخلاق، سیاست و سایر پویایی‌هایی که در هر محیط کاری نقش دارند، وادار می‌کند.

 

  1. اقتصاد

«اقتصاد مطالعه انتخاب‌ها است»؛ افراد، مشاغل، دولت‌ها و جوامع و اینکه چگونه زمان و پول خود را صرف می‌کنند و در غیر این صورت منابع خود را تخصیص می‌دهند؛ و شما آن را حدس می‌زدید: اقتصاد شامل دوزهای سنگینی از تفکر انتقادی و ریاضی است. این مطالعه تولید، توزیع و مصرف کالاها و خدمات ابزاری ضروری برای درک پیچیدگی‌های دنیای مدرن است. همچنین یک آمادگی عالی برای آینده در تجارت، و همچنین برای تحصیلات تکمیلی در حقوق، سیاست عمومی، و مطالعات بین المللی است.

 

  1. زبان و ادبیات انگلیسی

اگر در طول زندگی‌تان به کتاب و داستان علاقه داشتید، زبان و ادبیات انگلیسی یکی از بهترین رشته‌هایی است که می‌توانید برای خودتان انتخاب کنید. تجزیه و تحلیل آثار بزرگترین ذهن‌ها و تخیلاتی که تمدن بشری به وجود آورده است، قطعا قوای انتقادی، عاطفی، خلاقیت و اخلاقی شما را تیز می‌کند. مطالعه ادبیات همچنین به روشن کردن پاسخ سؤالات پایدار در مورد شرایط انسانی کمک می‌کند. افرادی که در این زمینه تحصیل می‌کنند برای آینده‌ای در حقوق، روزنامه‌نگاری، انتشارات، تحصیلات تکمیلی و تقریبا هر چیز دیگری آماده می‌شوند.

 

  1. روانشناسی

اگر کنجکاوید که چرا افراد خاصی به جنبه‌های خاصی از محیط خود واکنش نشان می‌دهند، مطالعه روان‌شناسی به شما کمک می‌کند تا جواب سوالاتتان را پیدا کنید. رشته‌های روانشناسی روی ویژگی‌های ذهن انسان مانند یادگیری، شناخت، هوش، انگیزه، عاطفه، ادراک، شخصیت، اختلالات روانی و روش‌هایی که ترجیحات فردی ما از والدین به ارث می‌رسد یا توسط محیط ما شکل می‌گیرد، تمرکز می‌کنند. در این زمینه، روانشناسان به دنبال آموزش، برقراری ارتباط و حل بسیاری از مشکلات پیرامون رفتار انسان هستند. در بازار کار، این مدرک می‌تواند شما را به عنوان یک درمانگر یا مشاور، همچنین یک معلم، متخصص رشد کودک، وکیل یا مشاور، بسته به تجربیات و تحصیلات پس از فارغ التحصیلی که با آن مدرک خود را تکمیل می‌کنید، تنظیم کند. این رشته همچنین یکی از بهترین شغل ها برای افراد درونگرا محسوب می‌شود.

 

  1. پرستاری

پرستاری هم یکی دیگر از بهترین رشته های تحصیلی در دنیا شناخته می‌شود. افراد دلسوز با ذهنی عالی برای دنیای پیچیده و گاهی دلخراش پزشکی، برای حرفه پرستاری مناسب هستند. در دوره ارزیابی، تشخیص و درمان مشکلات سلامتی نیز این شانس وجود دارد که با فناوری در حال تکامل و فوق پیشرفته کار کنید. دانشجویان رشته‌های پرستاری دوره‌های علوم سنتی و هنرهای آزاد را به عنوان دانشجوی سال اول می‌گذرانند. آن‌ها چرخش بالینی را در بیمارستان‌ها و سایر مراکز مراقبت‌های بهداشتی در ترم دوم سال دوم آغاز می‌کنند. چشم‌انداز شغلی برای پرستاران نه تنها فراوان است، بلکه در زمینه‌هایی مانند سالمندان، مغز و اعصاب، انکولوژی، زنان و زایمان و اطفال نیز متنوع است.

 

  1. مهندسی شیمی

اگر به دنبال تحصیل در یکی از بهترین رشته های تحصیلی در دنیا هستید، شیمی را انتخاب کنید. مهندسان شیمی از واکنش‌های شیمیایی برای تولید چیزهایی که مردم می‌خواهند استفاده می‌کنند. این یک زمینه بسیار گسترده است که به طور قابل توجهی با سایر شاخه‌های مهندسی، شیمی و بیوشیمی همپوشانی دارد.  مهندسان شیمی یاد می‌گیرند که چگونه ساختار مولکول‌ها را مجددا سازماندهی کنند. علاوه بر آن در طراحی فرآیندهای شیمیایی که از طریق آن‌ها مواد شیمیایی، نفت، غذاها و داروها انجام می‌شود، حرفه‌ای می‌شوند. شما یاد خواهید گرفت که چگونه کارخانه‌های صنعتی بسازید و راه‌اندازی کنید که در آن مواد خام از نظر شیمیایی تغییر می‌کنند. همچنین یاد خواهید گرفت که چگونه محیط را از آلودگی‌های احتمالی و زباله‌های خطرناک در امان نگه دارید. کارخانه‌های کاغذ، تولیدکنندگان کود، شرکت‌های داروسازی، سازندگان پلاستیک و تن‌ها از انواع دیگر شرکت‌ها به دنبال تخصص شما خواهند بود.

 

  1.  زیست شناسی

این رشته از ارگانیسم‌های میکروسکوپی گرفته تا روش‌های شبیه‌سازی، زیست‌شناسی تقریبا کل جهان را دربر می‌گیرد. رشته‌های زیست‌شناسی می‌توانند انسان‌ها، گیاهان، حیوانات و محیط‌هایی را که در آن زندگی می‌کنند، مطالعه کنند. این مطالعات در سطح سلولی، سطح اکوسیستم یا هر جای دیگری انجام می‌شود. با مطالعه این رشته ممکن است متوجه شوید که به دنبال کشف اسرار و راه‌هایی برای حل مشکلات هستید، مانند یافتن درمانی برای یک بیماری. دانش آموختگان زیست‌شناسی می‌توانند در ژنتیک و بیوتکنولوژی یا کار به عنوان دامپزشک، اپتومتریست، بوم‌شناس یا متخصص محیط زیست کار کنند.

منبع: princetonreview.com

 

mahshid

Each person has a passion in life; mine is thinking, imagining, writing and enjoying how people react to my notes! :)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا