توسعهکارجویان

راهکارهایی برای افزایش انرژی در محیط کار

برخی از آدم‌ها مشتاق این هستند که صبح‌های زود از خواب بیدار شوند و دوان دوان به سرکارشان بروند؛ این افراد خوش‌شانس هستند. با این حال مخاطب مقاله ما این افراد نیستند. روی صحبت امروز ما با افرادی است که واقعا حال کار کردن را ندارند و نمی‌خواهند به سرکار بروند. با این حال کار شما منتظر سرحالی شما نمی‌ماند (!) و در هر صورت باید به سرکار بروید. ما در این مقاله سعی داریم راهکارهایی که باعث افزایش انرژی در محیط کار می‌شود را بررسی کنیم.

 

چرا نمی‌خواهید به سر کار بروید؟

  1. خسته هستید

زمانی که مدت‌هاست به خوبی نخوابیده‌اید، تقریبا غیر ممکن است که بتوانید صبح به صبح انگیزه‌تان را فرا بخوانید و به سرکار بروید. نخوابیدن روی موارد دیگری مانند توجه داشتن، به یادآوردن یا به خاطر سپردن و تصمیم‌گیری نیز تاثیر می‌گذارد. زمانی که به اندازه کافی نخوابیده‌اید، توانایی شما برای تمام این موارد کمتر می‌شود.

  1. از کارتان خسته هستید

زمانی که به اندازه کافی نخوابیده‌اید، به صورت کلی خسته می‌شوید. گاهی ممکن است شما صرفا از کارتان خسته باشید. مطالعات نشان داده‌اند که در نظرسنجی‌ها بیش از 60% کارکنان ابراز خستگی و فرسودگی کرده‌اند.

  1. دچار استرس هستید

با توجه به تحقیقاتی که توسط سازمان “National Institute for Occupational Safety and Health” انجام شده است، بیش از 40% از افراد در محیط کارشان دچار احساس استرس هستند. استرس مزمن و طولانی مدت باعث کاهش بهره‌وری، انرژی پایین و خستگی مداوم می‌شود. این موارد نیز باعث کاهش انگیزه برای سرکار رفتن می‌شود.

  1. به کارتان علاقه ندارید

اگر از کاری که هر روز انجام می‌دهید به اندازه کافی لذت نبرید، به سختی می‌توانید صبح‌ها از تخت بلند شوید و خودتان را به محل کارتان برسانید.

وقتی کاری که انجام می‌دهید برای شما معنای خاصی ندارد، به شما انگیزه و انرژی کافی نمی‌دهد و شغل رویایی شما نیست، طبیعتا شما را برای شروع کار هیجان‌زده نمی‌کند.

  1. در محیط کارتان مسئله دارید

اگر مدیرتان توقعات غیرمنطقی داشته باشد، شما با یکی از همکارانتان مشکل داشته باشید یا سبک کار کردن شما با بقیه همکارانتان متفاوت باشد به راحتی می‌توانید در محیط کارتان دچار مشکل شوید. در این صورت شما برای رفتن به سرکارتان اشتیاقی نخواهید داشت.

  1. فرهنگ سازمانی‌تان را دوست ندارید

یک فرهنگ سازمانی استرس‌زا، غیرحمایت‌کننده، بی‌نظم و تبعیض‌آمیز می‌تواند تمایل افراد را برای رفتن به محیط کار کمتر کند. یک فرهنگ سازمانی ضعیف می‌تواند همکاری شما را با سایر اعضای تیم با خلل مواجه کند. این نکته موجب کاهش سطح رضایت شما از کار می‌شود.

  1. حوصله‌تان سر می‌رود

همه افراد هرازگاهی کسل می‌شوند. اینکه گاهی با این احساس روبه‌رو شوید طبیعی است، اما اگر دائما احساس کسالت می‌کنید، احتمالا به این معناست که شما برای شغل فعلی‌تان مناسب نیستید.

 

اگر چنین حسی دارید، بهتر است چه کار کنید؟

احساساتی که در بالا از آن‌‌ها نام بردیم خیلی خوشایند نیستند. با اینحال راه حلی برای عبور از این مسائل و احساسات راهکارهایی وجود دارد.

  1. منعکس کنید

کمی زمان صرف کنید و از خودتان بپرسید چرا نمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌خواهید کار کنید. آیا هر روز چنین احساسی دارید یا فقط امروز این حس را دارید. اینکه بتوانید علت این موضوع را پیدا کنید به بهبود شرایط شما کمک می‌کند.

  1. فعالیت کنید

اگر صرفا به دلیل تنبلی سر کار نمی‌روید، فعالیت در طول روز به شما کمک‌کننده خواهد بود. هر نوعی از فعالیت و ورزش، حتی یک پیاده‌روی ساده نیز تاثیر به‌سزایی در بهبود حالتان خواهد داشت. این کار سطح انرژی شما را افزایش و به شما انگیزه بیشتری برای کار کردن می‌دهد.

  1. موقعیت مکانی‌‌تان را تغییر دهید

اگر امکان دورکاری یا هیبریدی را دارید، می‌توانید لوکیشن کار کردنتان را تغییر دهید. به جای اینکه مثل هر روز در محیط شرکت مشغول به کار شوید، می‌توانید در فضای طبیعت یا در یک کافی‌شاپ کار کنید. عوض کردن محیط کارتان می‌تواند برای شما انرژی‌بخش باشد و دیدگاه جدیدی به شما بدهد.

  1. با وظایف ساده‌تر شروع کنید

درست است که همه ما با اصطلاح «قورباغه‌ات را قورت بده» آشنا هستیم، با این‌حال اگر برای رفتن به سرکارتان و شروع آن انرژی کافی ندارید بهتر است با وظایف ساده‌تر شروع کنید. زمانی که موتور کار کردنتان شروع به فعالیت کرد، می‌توانید به سراغ وظایف پیچیده‌تر بروید.

  1. استراحت‌های منظم داشته باشید

اینکه بتوانید در فواصل زمانی منظم، استراحت‌های کوتاه داشته باشید، به افزایش انرژی در محیط کار و کاهش خستگی شما کمک زیادی می‌کند.

  1. یک سفر کوتاه برنامه‌ریزی کنید

هیچ چیز بهتر از یک سفر، در بهبود روحیه شما تاثیر نخواهد داشت. اینکه بتوانید سفر کوتاهی را برنامه‌ریزی کنید و مدتی از کارتان فاصله بگیرید، خستگی و کم انرژی بودن شما را تا حدود زیادی برطرف خواهد کرد.

  1. از یک مشاور متخصص کمک بگیرید

اگر تمام روش‌های بالا را امتحان کردید و تاثیری را احساس نکردید یا اگر حتی دلتان نمی‌خواهید که هیچ کدام از روش‌های بالا را امتحان کنید، بهتر است به یک متخصص مراجعه کنید و از او کمک بخواهید.

 

 

نتیجه‌گیری

کاهش انرژی مسئله‌‌ای است که افراد زیادی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. این موضوع دلایلی زیادی دارد که به آن‌ها اشاره کردیم. طبیعتا راهکارهایی هم برای رفع این مسئله وجود دارد. افراد مختلف برای حل این مسئله ممکن است نیاز به استفاده از روش‌های متفاوتی داشته باشند. با این حال اگر هیچ یک از روش‌های بالا در حل این مسئله به شما کمکی نکرد، حتما از یک  متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

 

منبع: www.verywellmind.com

mahshid

Each person has a passion in life; mine is thinking, imagining, writing and enjoying how people react to my notes! :)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا